I kwartał nie był dobry dla dzienników regionalnych
W I kwartale br. spadła sprzedaż wszystkich największych dzienników regionalnych. Najwięcej straciła „Gazeta Olsztyńska”, a liderem pozostała „Polska Dziennik Zachodni”. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż ogółem „Polski Dziennika Zachodniego” (Polskapresse) wyniosła 70 678 egz. i była niższa o 13,8 proc. niż rok wcześniej - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugie miejsce zajęła "Gazeta Pomorska" (Media Regionalne) ze sprzedażą na poziomie 68 007 egz. (spadek o 16,1 proc.), a na trzecim uplasował się "Express Ilustrowany" (Polskapresse) z wynikiem 48 628 egz. (spadek o 8,3 proc.).
Największy spadek w zestawieniu zanotowała „Gazeta Olsztyńska/Dziennik Elbląski” (Edytor). Sprzedaż ogółem tego tytułu spadła o 17,9 proc. do 23 777 egz.
Tytuł | I kwartał | |||
Wirtualnemedia.pl | 2010 | 2009 | ||
ZKDP | Średni nakład jednorazowy | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy |
Sprzedaż ogółem |
Polska Dziennik Zachodni | 91 397 | 70 678 | 109 148 | 82 023 |
Gazeta Pomorska | 76 942 | 68 007 | 91 508 | 81 029 |
Express Ilustrowany | 60 028 | 48 628 | 66 035 | 53 038 |
Polska Głos Wielkopolski | 61 602 | 45 923 | 69 986 | 51 131 |
Polska Dziennik Bałtycki | 53 637 | 42 223 | 61 071 | 48 028 |
Polska Dziennik Łódzki | 54 600 | 41 085 | 60 773 | 45 817 |
Głos - Dziennik Pomorza | 51 341 | 39 500 | 59 898 | 45 728 |
Gazeta Lubuska | 47 566 | 38 106 | 56 851 | 45 997 |
Echo Dnia | 44 467 | 33 331 | 47 190 | 35 791 |
Polska Gazeta Wrocławska | 41 317 | 28 333 | 46 170 | 32 000 |
Gazeta Codzienna Nowiny | 36 065 | 27 550 | 41 270 | 30 874 |
Polska Gazeta Krakowska | 39 296 | 26 750 | 42 898 | 29 749 |
Nowa Trybuna Opolska | 35 289 | 26 467 | 37 701 | 29 390 |
Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski | 31 669 | 23 777 | 38 911 | 28 964 |
W zestawieniu ujęto 14 największych dzienników regionalnych.
Dołącz do dyskusji: I kwartał nie był dobry dla dzienników regionalnych