I-III kwartał 2012: tylko „Claudia” zyskała wśród miesięczników poradnikowych
W pierwszych trzech kwartałach br. prawie wszystkie miesięczniki poradnikowe dla pań zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej straciła „Olivia”. Jedynym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogła „Claudia”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl sprzedaż ogółem miesięcznika „Dobre Rady” (Grupa Burda) w pierwszych trzech kwartałach br. wyniosła 403 217 egz. po spadku względem analogicznego okresu ub.r. o 12,39 proc.
Z trzeciego na drugie miejsce awansowała „Kobieta i Życie” (Wydawnictwo Bauer), która zanotowała wynik sprzedażowy na poziomie 385 407 egz., po spadku o 2,97 proc.
Natomiast na trzecią pozycję z drugiej spadł „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), którego sprzedaż ogółem wyniosła 376 432 egz., a strata - 12,36 proc.
Jedynym wzrostem w zestawieniu pochwalić się może znajdująca się na miejscu piątym „Claudia” (G+J Polska). Jej sprzedaż ogółem w pierwszych trzech kwartałach 2012 poszła do góry o 15,10 proc. do 246 884 egz.
Z kolei największy spadek wynoszący 25,8 proc. odnotowała plasujący się na ostatniej pozycji w zestawieniu „Olivia” (Wydawnictwo Bauer), a sprzedała się ona w liczbie 126 028 egz. Do lutego br. wydawcą tego pisma była spółka G+J Polska.
Wirtualnemedia.pl | I-III kwartał | |
ZKDP | 2012 | 2011 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Dobre Rady | 403217 | 460228 |
Kobieta i Życie | 385407 | 397197 |
Świat Kobiety | 376432 | 429514 |
Poradnik Domowy | 345028 | 372586 |
Claudia | 246884 | 214486 |
Olivia | 126028 | 169837 |
We wrześniu br. w porównaniu do września ub.r. także pierwsze miejsce zajęło pismo „Dobre Rady” (421 195 egz.; spadek o 9,15 proc.), drugie - „Świat Kobiety” (383 394 egz.; w dół o 15,06 proc.), a trzecie - „Kobieta i Życie” (382 058 egz.; - o 7,76 proc.).
Największy wzrost sprzedaży ogółem, wynoszący aż 53,49 proc. odnotowała już jednak „Olivia” (Wydawnictwo Bauer), która od numeru wrześniowego została odświeżona (więcej na ten temat). Z kolei najwięcej stracił „Poradnik Domowy”- było to 21,61 proc.
Wirtualnemedia.pl | wrzesień | |
ZKDP | 2012 | 2011 |
Tytuł | Sprzedaż ogółem | |
Dobre Rady | 421195 | 463607 |
Świat Kobiety | 383394 | 451386 |
Kobieta i Życie | 382058 | 414197 |
Poradnik Domowy | 299864 | 382530 |
Claudia | 255267 | 221931 |
Olivia | 245198 | 159747 |
Dołącz do dyskusji: I-III kwartał 2012: tylko „Claudia” zyskała wśród miesięczników poradnikowych