Huawei Mate 30 Pro wchodzi na polski rynek w cenie 4299 zł. Ekosystem HMS zamiast usług Google
Huawei wprowadza na polski rynek swój nowy flagowy model Mate 30 Pro z ekranem 6,53 cala, procesorem Kirin 990 oraz poczwórnym aparatem fotograficznym. W sprzedaży smartfon pojawi się w cenie 4299 zł w serii limitowanej do 100 sztuk. To pierwszy w Polsce smartfon Huawei bez preinstalowanych usług Google, które ma zastąpić autorski ekosystem producenta o nazwie Huawei Mobile Services.
Huawei Mate 30 Pro został po raz pierwszy zaprezentowany we wrześniu br. Smartfon wyposażono w najnowszy procesor Kirin 990 (5G), który powstał w procesie produkcji w technologii 7 nm+ EUV i posiada 10,3 miliarda tranzystorów. Podwójne układy NPU wraz z towarzyszącymi rdzeniami NPU zbudowane zostały w oparciu o nową, autorską architekturę Huawei Da Vinci.
Według producenta dzięki zastosowaniu procesora Kirin 990 (5G) nowy smartfon obsługuje zarówno niesamodzielną (NSA), jak i autonomiczną (SA) architekturę sieci 5G. Dla użytkownika oznacza to, że będzie mógł korzystać z już obecnej technologii 5G opartej na infrastrukturze LTE (NSA), a w przyszłości z architektury 5G (SA), dedykowanej takim rozwiązaniom jak smart cities.
4 aparaty w nowym układzie
Aparat główny Mate 30 Pro jest wyposażony w system czterech obiektywów, umieszczonych w nowym, okrągłym układzie, o następujących parametrach: główny 40 Mpx, szerokokątny 40 Mpx (16 Mpx w przypadku Mate 30), teleobiektyw 8 Mpx oraz obiektyw 3D z wykrywaniem głębi.
W aparacie głównym zastosowano technologię SuperSensing Cine Camera – obiektyw główny i szerokokątny wyposażone zostały w sensor o wartości ISO 512000, który umożliwia rejestrowanie filmów o rozszerzonym zakresie dynamiki, a także w super zwolnionym tempie przy najwyższej prędkości 7680 fps. Obsługuje także filmy poklatkowe 4K Ultra-Wide-Angle, także w bardzo słabym świetle.
Teleobiektyw w aparacie głównym Mate 30 Pro, o rozdzielczości 8 Mpx, zapewnia 3-krotny zoom optyczny, 5-krotny zoom hybrydowy i 30-krotny zoom cyfrowy, a także optyczną stabilizację obrazu (OIS).
Przekątna ekranu Mate 30 Pro wynosi 6,53 cala. W smartfonie zastosowano wyświetlacz, który zakrzywia się pod kątem 88 stopni, dzięki czemu użytkownik ma do dyspozycji powiększoną powierzchnię roboczą. Boczne klawisze głośności zostały zastąpione funkcją dotykową.
Telefon oferuje zabezpieczenia biometryczne takie jak system odblokowywania urządzenia za pomocą twarzy (Huawei 3D Face Unlock) oraz wbudowany w ekran czytnik linii papilarnych.
Huawei Mate 30 Pro posiada baterię o pojemności 4500 mAh. Użytkownik może naładować telefon korzystając z dwóch technologii: bezprzewodowej Huawei SuperCharge 27 W i przewodowej Huawei SuperCharge 40 W.
Limitowana wersja za 4299 zł
Teraz Huawei zapowiedział, że Mate 30 Pro jest wprowadzany na polski rynek. Przedsprzedaż smartfona rozpoczyna się 9 grudnia i potrwa do 15 grudnia br. Oferta będzie limitowana - na rynku pojawi się 100 sztuk tego smartfona.
Telefon Mate 30 Pro będzie można kupić w przedsprzedaży w cenie 4299 zł za wersję z 8 GB RAM oraz 256 GB przestrzeni na dane. Huawei zaznacza że osoby, które w tym czasie zdecydują się na zakup, otrzymają bezprzewodowe słuchawki Huawei Freebuds 3 za 1 zł. Zgodnie z zapowiedzią na nabywców Mate 30 Pro czeka dodatkowa, dedykowana oferta VIP Serwis upoważniająca do:
- Jednokrotnej, bezpłatnej wymiany ekranu i/lub plecków (obudowy tylnej telefonu) w smartfonie Mate 30 Pro, w autoryzowanym serwisie Huawei – w przeciągu 6 miesięcy od daty zakupu.
- Darmowej przesyłki door-to-door na naprawy gwarancyjne w salonach serwisowych Huawei (w tym jednorazowa wymiana ekranu i/lub plecków).
- Osobnej linii na infolinii, dedykowanej do wsparcia klientów Mate 30 Pro.
- Możliwości konsultacji z personalnym konsultantem technicznym/produktowym.
- Udziału w badaniach oraz podzielenia się opinią i spostrzeżeniami na temat użytkowania Mate 30 Pro.
Każdy, kto zdecyduje się na obecność w programie, będzie mógł skorzystać z dodatkowej oferty zakupu najnowszego smartwatcha z portfolio marki - Huawei Watch GT 2 - za 1 zł.
Huawei Mobile Services zamiast Google
Mate 30 Pro jest pierwszym smartfonem oferowanym przez Huawei, w którym znalazł się system Android (w wersji 10), ale zabrakło w nim preinstalowanych usług pochodzących od Google, takich jak sklep, serwis YouTube czy Mapy. To rezultat sankcji nałożonych na Huawei przez rząd USA przewidujących ograniczenie współpracy amerykańskich firm technologicznych z chińską marką.
Zamiast platformy z usługami Google Huawei zaoferował w Mate 30 Pro autorski ekosystem o nazwie Huawei Mobile Services (HMS). Producent zaznacza przy tym, że nowe rozwiązanie było planowane już od dłuższego czasu i nie jest bezpośrednią odpowiedzią na ograniczenie partnerstwa z Google.
HMS to autorskie rozwiązanie Huawei, które jest bazą dla ekosystemu Huawei, składającego się z takich usług jak Mobilna Chmura, Motywy, Przeglądarka i AppGallery. Ekosystem opiera się na warstwie technologicznej – HMS, składającej się z takich rozwiązań m.in. jak ID Huawei Authentication, Huawei Push, Huawei IAP, Huawei Adds. Według zapowiedzi docelowo ekosystem Huawei będzie dostarczał więcej benefitów niż konkurencyjne rozwiązania, z naciskiem na tworzenie wartości dodanej dla klientów.
1 + 8 + N – według producenta ten schemat obrazuje strukturę ekosystemu Huawei, w którym 1 oznacza centralne urządzenie, jakim jest smartfon. 8 to symbol różnego typu urządzeń dostępnych lub planowanych w portfolio Huawei (np. laptopy, tablety, smart okulary czy smartwatche), które mogą być zarządzane z poziomu smartfona. Z kolei N to symbol nieskończonej liczby urządzeń partnerów zewnętrznych, którzy mogą w tym ekosystemie funkcjonować.
Ważnym elementem HMS ma być autorski sklep z aplikacjami Huawei AppGallery. Umożliwia on wyszukiwanie, pobieranie i udostępnianie aplikacji mobilnych działających na systemie operacyjnym Android.
AppGallery jest preinstalowany na smartfonach i tabletach Huawei i Honor od marca 2018 r., więc wszystkie telefony, które pojawiły się na polskim rynku w oficjalnym kanale dystrybucji od tego czasu mają już sklep wgrany i dostępny z ekranu startowego.
Huawei zapewnia, że AppGallery to sklep bezpieczny, który spełnia standardy ochrony prywatności i bezpieczeństwa użytkowników, a serwery obsługujące klientów w Unii Europejskiej umiejscowione są na terenie Niemiec. Wszystkie dodawane aplikacje są sprawdzane pod kątem „przyjazności” i bezpieczeństwa treści oraz kategoryzowane po wieku użytkownika.
Z kolei Chmura Huawei ma pozwalać na bezpieczne przechowywanie danych na wirtualnym dysku i zapewniać szybki dostęp z urządzeń mobilnych i komputerów stacjonarnych do przechowywanych plików. W dowolnym momencie użytkownik może zrezygnować z usługi, a dostęp do plików zapisanych w chmurze utrzymać przez kolejne 12 miesięcy.
W mobilnej Chmurze Huawei dostępne są cztery pakiety. Użytkownicy na start mają do dyspozycji 5 GB darmowej przestrzeni. Mogą ją powiększyć do 50 GB, które teraz dostępne są w promocyjnej cenie 38,30 zł. za rok. Do dyspozycji użytkowników są także pakiety 200 GB za 11,99 zł. miesięcznie i 2048 GB (2 terabajty) za 39,99 zł. miesięcznie.
Specjalna platforma Huawei ma pozwalać na personalizację urządzeń mobilnych przy wykorzystaniu bazy tapet i motywów stworzonych nie tylko na bazie dzieł znanych już twórców czy rozpoznawalnych na całym świecie zabytków i pereł architektury. Także mniej znani lub całkiem nieznani artyści mogą skorzystać z rozwiązania Huawei i dotrzeć w ten sposób do odbiorców na całym świecie.
Według zapowiedzi na początku 2020 r. w ramach ekosystemu HMS w smartfonach Huawei mają się pojawić aplikacje Asystent, Muzyka, Wideo oraz platforma płatności mobilnych o nazwie Huawei Pay.
W pierwszej połowie 2019 roku Huawei zanotował wzrost przychodów rok do roku o 23,2 procent. W tym okresie sprzedaż smartfonów chińskiego producenta zwiększyła się o 24 proc. osiągając kwotę 32,1 mld dolarów. Huawei wykazał także stabilną sytuację w segmencie dostaw infrastruktury telekomunikacyjnej.
Według danych IDC w III kwartale br. Huawei miał 23,5 proc. udziału w polskim rynku smartfonów i znajdował się na 2. miejscu wśród dostawców tych urządzeń ustępując Samsungowi i wyprzedzając Apple.
Dołącz do dyskusji: Huawei Mate 30 Pro wchodzi na polski rynek w cenie 4299 zł. Ekosystem HMS zamiast usług Google