Home.pl ze wzrostem wpływów o 3,5 proc. i 46 mln zł zysku, stawia na usługi dla małych i średnich firm
W ub.r. firma Home.pl oferująca głównie usługi dla właścicieli stron internetowych osiągnęła wzrost przychodów o 3,5 proc. do 134,78 mln zł, a przy wzroście kosztów operacyjnych o 7,2 proc. do 77,37 mln zł jej zysk netto zmalał z 46,77 do 46,01 mln zł. Spółka zapowiada m.in. rozwój oferty produktowej oraz obsługi małych i średnich firm.
Skonsolidowane przychody sprzedażowe Home.pl zwiększyły się ze 129,63 mln zł w 2018 roku do 134,21 mln zł w ub.r., a pozostałe wpływy operacyjne - z 561 do 571 tys. zł.
Firma oferuje usługi skierowane głównie do właścicieli stron internetowych, m.in. z zakresu obsługi hostingowej poczty elektronicznej i serwisów, bezpieczeństwa sieciowego, e-commerce i pracy grupowej online.
W sprawozdaniu złożonym w KRS Home.pl wyliczyło, że w ub.r. rozszerzyło ofertę aplikacji biurowych (m.in. do pracy zdalnej), produktów VAS dla segmentu e-commerce oraz usług zakresu reklamy internetowej i bezpieczeństwa. Ponadto spółka została uznana przez Ministerstwo Cyfryzacji za operatora usługi kluczowej polegającej na prowadzeniu autorytatywnego serwera DNS.
W ub.r. Home.pl uruchomiło swój oddział w Rumunii, natomiast na początku br. poinformowało, że rusza ze sprzedażą swoich usług, pod marką Ionos, w Bułgarii i na Węgrzech.
Wpływy firmy osiągnięte w Polsce zwiększyły się rok do roku ze 127,08 do 132,01 mln zł, przychody z innych krajów Unii Europejskiej poszły w górę z 1,48 do 1,79 mln zł, a te z pozostałych rynków zmalały z 1,07 mln zł do 414 tys. zł.
Koszty 7,2 proc. w górę, rentowność nieco w dół
W ub.r. grupa kapitałowa Home.pl poniosła 77,37 mln zł kosztów operacyjnych, o 7,2 proc. więcej niż w 2018 roku (72,17 mln zł).
Wydatki na usługi obce zmalały z 41,06 do 39,8 mln zł, a na wynagrodzenia i inne świadczenia pracownicze zwiększyły się z 19,5 do 25 mln zł. W firmie na koniec ub.r. były zatrudnione 322 osoby.
Nakłady na amortyzację poszły w górę z 9,64 do 10,23 mln zł, na zużycie materiałów i energii - z 1,34 do 1,54 mln zł, na podatki i opłaty - z 47 do 61 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 583 do 737 tys. zł.
Wyższy wzrost kosztów operacyjnych niż przychodów spowodował, że pogorszyły się nieco wskaźniki rentowności Home.pl. Zysk operacyjny zmalał z 58,02 do 57,42 mln zł, zysk brutto - z 57,48 do 57,27 mln zł, a zysk netto - z 46,77 do 46,01 mln zł.
Zysk dla właściciela, w planach nowe rynki zagraniczne
Home.pl od pięciu lat należy do niemieckiego koncernu United Internet, właściciela m.in. 1&1 Ionos SE. Za 100 proc. udziałów Home.pl zapłacił 135 mln euro. Zeszłoroczny zysk spółki ma w całości zostać wypłacony właścicielowi w formie dywidendy.
W sprawozdaniu Home.pl napisano, że zarząd w br. zamierza „kontynuować inwestycje związane z rozwojem oferty produktowej, platformy technologicznej oraz procesem obsługi klientów segmentu MŚP”.
- Spółka będzie również rozwijała nowe kanały sprzedaży mające na celu dotarcie do szerszej grupy klientów biznesowych i indywidualnych. Dzięki współpracy spółek wchodzących w skład grupy kapitałowej 1&1 Ionos SE Zarząd kontynuuje optymalizację głównych procesów biznesowych dążąc do osiągnięcia wyższej efektywności sprzedażowej i finansowej - dodano.
Na początku br. Home.pl zapowiadało, że wiosną br. zacznie sprzedaż swoich usług w Czechach i na Słowacji. Będzie to piąty i szósty zagraniczny rynek działania firmy. Do 2025 roku spółka chce być obecna na 15 zagranicznych rynkach.
Dołącz do dyskusji: Home.pl ze wzrostem wpływów o 3,5 proc. i 46 mln zł zysku, stawia na usługi dla małych i średnich firm