Helios po fali krytyki wycofał się z biletów dla zaszczepionych na covid
Sieć kinowa Helios (należąca do Agory) wprowadziła na biletach oznaczenie informujące, czy dany widz jest zaszczepiony przeciw koronawirusowi. Po fali krytycznych komentarzy szybko wycofała się z tego rozwiązania. - Chcemy wyraźnie podkreślić, że nasze działanie nie miało nic wspólnego z jakąkolwiek dyskryminacją - zapewniła firma.
We wtorek Helios poinformował, że wprowadza na biletach w swoich kinach trzy oznaczenia: „zaszczepiona/y”, „niezaszczepiona/y” oraz „do 13. roku życia”. Firma podkreśliła, że zdecydowała się na to w trosce o bezpieczeństwo i komfort oraz „realizując prawny obowiązek”.
Zgodnie z obecnymi przepisami w kinach i teatrach zajętych może być 75 proc. miejsc, przy czym do tego limitu nie są wliczane osoby zaszczepione na covid oraz dzieci w wieku do 13 lat. Pracownicy kin nie wiedzą jednak, czy dany widz jest zaszczepiony, więc nie można podwyższyć tego limitu.
W kinach Helios nie będzie biletów dla zaszczepionych
Już we wtorek po południu Helios wycofał się z oznaczeń na biletach. - W ostatnim czasie spotkaliśmy się z niewyobrażalnym wręcz atakiem nienawiści. Liczba obraźliwych wiadomości, z jak najgorszymi życzeniami i nawet pogróżkami, które do nas trafiły, przerosła nas. Nie sądziliśmy, że próba ułatwienia dostępu do kina jak największej liczbie osób wzbudzi aż tak negatywne emocje - stwierdziła firma na swoim fanpage’u facebookowym.
- Biorąc pod uwagę zaistniałą sytuację, a także bezpieczeństwo naszych pracowników, którzy bezpośrednio doświadczają wręcz agresji werbalnej, podjęliśmy decyzję o wycofaniu się z pomysłu służącego zwiększeniu liczby dostępnych miejsc w kinach w ramach limitu 75 proc. miejsc - dodała.
Zapewniła, że nie zamierzała segregować widzów ze względu na szczepienie przeciw covid. - Chcemy wyraźnie podkreślić, że nasze działanie nie miało nic wspólnego z jakąkolwiek dyskryminacją. W salach nie było i nie będzie wydzielonych miejsc dla osób w zależności od szczepienia. Bilety nie różniły się ceną. Nie gromadziliśmy ponadto żadnych danych medycznych, a podanie informacji o szczepieniu było w pełni dobrowolne - wyliczyła.
Przedstawiciele Heliosa zwrócili uwagę, że od wybuchu epidemii większość kin w Polsce była zamknięta przez 11 miesięcy (duża część studyjnych otworzyła się w połowie lutego na kilka tygodni).
- Wszyscy marzymy o powrocie do pełnej normalności. Gdy dostaliśmy szansę zwiększenia miejsc w sali do 75% i nie wliczania do tego limitu osób w pełni zaszczepionych, chcieliśmy ją wykorzystać i umożliwić oglądanie filmów jak największej liczbie Widzów. Zależało nam na tym, aby każdy miał szansę wejść na seans - stwierdziła firma. - Z naszej perspektywy był to właśnie mały krok ku wytęsknionej normalności - podkreśliła.
- Dziękujemy wszystkim Widzom, którzy rozumieją naszą sytuację i wspierali nasze działania, tym samym przyczyniając się do zwiększenia liczby dostępnych miejsc w kinach. To wsparcie jest dla nas niezwykle cenne. Wierzymy, że wspólnie uda się powrócić do normalności, jaką znamy sprzed pandemii i cieszyć się kinową rozrywką bez ograniczeń - zaznaczył Helios.
W weekend od 11 do 13 czerwca frekwencja w sieci kin Helios wyniosła 108 tys. osób.
Większość kin w Polsce pozostawała zamknięta od 7 listopada 2020 r. Ponowne otwarcie kin umożliwiono w połowie lutego, ale Helios, Multikino i Cinema City z tego nie skorzystały, tłumacząc, że dano za mało czasu na przygotowanie obiektów i repertuaru. W drugiej połowie marca w związku z kolejną falą epidemii wszystkie kina znów zamknięto.
W konsekwencji Helios w pierwszym kwartale br. osiągnął zerowe przychody, wobec 93,8 mln zł rok wcześniej. Cała grupa kapitałowa Agora zanotowała w zeszłym kwartale spadek przychodów rok do roku o 49,6 proc. do 146 mln zł i wzrost straty netto z 47,1 do 59,4 mln zł.
W drugiej połowie grudnia ub.r. Helios podpisał dwie umowy: na 20 mln zł kredytu w rachunku bieżącym z BNP Paribas Bank Polska i 20 mln zł kredytu rewolwingowego z Santander Bank Polska. Natomiast we wrześniu zawarł umowy z Santander Bank Polska i BNP Paribas Bank Polska, od każdego uzyskał po 20 mln zł kredytu rewolwingowego.
W ub.r. przychody kin Helios ze sprzedaży biletów poszły w dół o 67,2 proc. do 84,6 mln zł, ze sprzedaży przekąsek i napojów - o 66,5 proc. do 37,2 mln zł, a z reklam - o 69,4 proc. do 10,9 mln zł. Cały segment kinowo-książkowy Agory, obejmujący też m.in. Wydawnictwo Agora i sieć Pasibus, zanotował spadek wyniku operacyjnego z 43 mln zł zysku do 88,3 mln zł straty.
Dołącz do dyskusji: Helios po fali krytyki wycofał się z biletów dla zaszczepionych na covid
Nie wolno ulegać oszołomstwu!
Jak ktoś się nie chce szczepić, ok! To niech siedzi w domu a nie lata do kina zarażać.
Koniec i tyle.
Żałuję, że Helios się poddał i ustąpił tępocie.