HBO i Canal+ najpopularniejszymi kanałami premium w Polsce
W czerwcu 2013 roku wśród kanałów premium najchętniej oglądana była stacja HBO - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl. Niemal identyczny wynik odnotowała stacja Canal+.
Najpopularniejszym kanałem premium Grupy Canal+ w zeszłym miesiącu był Canal+, którego średni udział wyniósł 0,20 proc., po wzroście względem czerwca 2012 roku o 98,06 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement. Stacja ta jako pierwsza prezentuje nowe filmy w rodzinie kanałów Canal+.
Drugą pozycję zajął kanał Canal+ Film, którego średni udział w analizowanym okresie zwiększył się o 59,34 proc. i ostatecznie wyniósł 0,15 proc.
Na ostatnim miejscu podium ulokowała się stacja Canal+ Sport, której udział w zeszłym miesiącu wyniósł ponad 0,10 proc. W porównaniu do analogicznego okresu ub.r. był on wyższy o 151,22 proc.
Tuż za podium uplasował się Canal+ Family, którego średni udział również wyniósł prawie 0,10 proc. Stacja ta nadaje od 5 kwietnia 2013 roku i zastąpiła stację Canal+ Weekend. Nadaje ona wybrane filmy oraz zawody sportowe, w tym prawie wszystkie mecze T-Mobile Ekstraklasy. Z kolei średni udział Canal+ Weekend w czerwcu ub.r. wyniósł tylko 0,001 proc.
Oczko niżej znalazł się nowy kanał Canal+ Film 2, który rozpoczął nadawanie 5 kwietnia 2013 roku, a Nielsen Audience Measurement jego oglądalność mierzy od maja br. W analizowanym miesiącu jego średni udział ukształtował się na poziomie 0,09 proc. W ofercie stacji znajdują się filmy oraz seriale, a także sport.
Szóste miejsce zajął Canal+ Family 2, którego udział wyniósł 0,08 proc. Kanał ten powstał także 5 kwietnia br. i zastąpił Canal+ Gol. W jego ofercie są filmy i sport.
Promocyjnie dotychczasowi abonenci Canal+ w Cyfrze+ i sieciach kablowych oraz stacji nPremium na platformie n mają dostęp do wszystkich nowych stacji Canal+.
Stacje Canal+ |
wszyscy 4+ |
|||
2012 |
2013 |
|||
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
Canal+ |
5 854 |
0,103 |
11 059 |
0,204 |
Canal+ Film |
5 158 |
0,091 |
7 848 |
0,145 |
Canal+ Sport |
2 306 |
0,041 |
5 565 |
0,103 |
Canal+ Family |
52* |
0,001* |
5 154 |
0,095 |
Canal+ Film 2 |
- |
- |
4 982 |
0,092 |
Canal+ Family 2 |
25** |
0,000** |
4 499 |
0,083 |
W rodzinie kanałów HBO liderem była stacja HBO, której średni wynik w czerwcu 2013 roku wyniósł 0,21 proc., po spadku o 35,53 proc. Drugie miejsce zajęła stacja HBO 2 (0,13 proc.; w dół o 22,84 proc.), a trzecie - HBO Comedy (0,12 proc.; - o 13,04 proc.).
Stacje HBO |
wszyscy 4+ |
|||
2012 |
2013 |
|||
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
HBO |
18 029 |
0,318 |
11 117 |
0,205 |
HBO2 |
9 221 |
0,162 |
6 777 |
0,125 |
HBO Comedy |
7 806 |
0,138 |
6 494 |
0,120 |
Z kolei wśród kanałów Cinemax pierwsze miejsce zajął Cinemax (0,03 proc.; spadek o 35,29 proc.), a drugie - Cinemax 2 (0,02 proc.; - 46,15 proc.).
Stacje Cinemax |
wszyscy 4+ |
|||
2012 |
2013 |
|||
Stacja |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
Cinemax |
2 893 |
0,051 |
1 794 |
0,033 |
Cinemax2 |
2 227 |
0,039 |
1 150 |
0,021 |
*dane dotyczą kanału Canal+ Weekend
**dane dotyczą kanału Canal+ Gol
Dołącz do dyskusji: HBO i Canal+ najpopularniejszymi kanałami premium w Polsce