Havas Media Group uruchamia jednostkę Havas Story Plantation, na czele Alicja Cybulska
W Havas Media Group powstała Havas Story Plantation - jednostka zajmująca się planowaniem strategii kontentu w oparciu o własne badania. Jej zespół współpracuje ze specjalistami z Havas Warsaw i Havas PR, którzy zajmują się tworzeniem treści. Koordynatorem projektu jest Alicja Cybulska.
Metodologia Havas Story Plantation bazuje na danych z jednoźródłowego badania Havas Soil dotyczącego nawyków w konsumpcji szeroko pojętych treści przez odbiorców. - Havas Story Plantation powstało z potrzeby jak najlepszego poznania i określenia konsumenta pod kątem treści, które go zaangażują. Wnioski z badania Havas Soil, utwierdzają nas w przekonaniu, że wiedza w tym obszarze jest wciąż znikoma - opisuje Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group.
Badanie Havas Soil określa konsumenckie preferencje dotyczące treści w poszczególnych aspektach życia, takich jak zdrowie, rodzina czy praca. Można się z niego również dowiedzieć, jakie są motywacje w poszukiwaniu treści (rozrywka, emocje, edukacja etc.) oraz które touchpointy pasują do poszczególnego typu treści.
- Havas Story Plantation jest kontynuacją filozofii Meaningful Brands, badania które analizowało oczekiwania konsumentów w stosunku do kategorii i marek oraz ich roli w ich życiu. Havas Story Plantation w badaniu Havas Soil analizuje motywacje i potrzeby ludzi w stosunku do treści we wszystkich mediach. 61 proc. respondentów twierdzi, że tak długo jak treść jest nich interesująca, nie obchodzi ich czy została stworzona przez markę czy nie. Kluczem zatem do angażującej komunikacji jest zrozumienie specyfiki zainteresowań odbiorców kontentu. Jest to zupełnie nowe podejście na rynku polskim, które pozwala nam doradzać klientom zarówno na poziomie insightów, targetowania, strategii komunikacji jak i pomiaru efektywności marketingu treści, we wszystkich mediach na podstawie danych - komentuje Alicja Cybulska, koordynator projektu w Havas Media Group.
Projekt Havas Story Plantation wystartował z początkiem czerwca, a wnioski z badania Havas Soil zostaną przedstawione podczas Forum IAB 8 czerwca. Pracę nowoutworzonej jednostki będzie koordynować Alicja Cybulska, strategy director w Havas Media Group.
Dołącz do dyskusji: Havas Media Group uruchamia jednostkę Havas Story Plantation, na czele Alicja Cybulska