SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Haitong podwyższa rekomendację Orange Polska. Szacuje, że uzyska ponad 1 mld zł za udziały FiberCo

Analityk Haitong Banku, Konrad Księżopolski, w raporcie z 26 stycznia podwyższa rekomendację Orange Polska z „neutralnie” do „kupuj”, jednocześnie podwyższając cenę docelową akcji spółki do 7,2 zł z 7 zł.

Jak zaznaczono w raporcie, Haitong podwyższa wycenę za sprawą obniżenia stopy wolnej od ryzyka do 2 z 3 proc. dzięki bardzo niskiemu poziomowi stóp procentowych w Polsce, który pozytywnie wpływa na wycenę DCF. W ocenie analityków, pozytywny wydźwięk ma także decyzja o sprzedaży spółki światłowodowej FiberCo, obejmującej 4,5 mln linii światłowodowych, za 2,7 mld euro.

Księżopolski podkreśla w raporcie, że potencjalna sprzedaż FiberCo powinna znacząco obniżyć nakłady inwestycyjne na światłowody, które w latach 2018-19 sięgały ok. 700 mln zł rocznie, ale mogą zwiększyć wydatki operacyjne ze względu na hurtowe opłaty przyłączeniowe za światłowód, jednak nie do tego samego stopnia. Stąd przewidywany pozytywny wpływ netto na FCF spółki. - W połączeniu z oczekiwanym zastrzykiem gotówki w wysokości ponad 1 mld zł ze sprzedaży 50-proc. udziałów w FiberCo, pozwoli to Orange Polska nie tylko sfinansować koszty nadchodzącej aukcji 5G, ale również ograniczyć zadłużenie i powrócić do regularnej wypłaty dywidendy - napisano.

Haitong zakłada, że dywidenda na akcję wyniesie 0,25 zł, co daje stopę dywidendy wypłacanej w 2020 r. na poziomie 3,9 proc. W grudniu analitycy wyceniali FiberCo na 2,1-2,7 mld zł, a obecnie - po uwzględnieniu rozmiarów sieci i poziomu ARPU - zakładają, że wartość polskiego FiberCo wynosi ok. 2,2 mld zł.

W ostatnim raporcie Haitong Banku dotyczącym Orange Polska z 14 grudnia 2020 r., analitycy wyceniali polską spółkę światłowodową na 2,1-2,7 mld PLN w oparciu o DCF i wycenę porównawczą. Patrząc na podpisaną kilka dni temu przez Orange France umowę FiberCo, można zakładać, że wartość polskiego FiberCo wynosi ok. 2,2 mld PLN.

W trzecim kwartale 2020 roku Orange Polska wypracował przychody w kwocie 2,8 mld złotych, po spadku o 2,7 proc. rok do roku. Zysk EBITDA wyniósł 742 mln zł po uwzględnieniu kosztów leasingu (EBITDAaL). Liczba klientów pakietów konwergentnych wyniosła ponad 1,4 mln, a użytkowników z usług telewizyjnych - 1 mln użytkowników. Firma planuje w II kw. 2021 roku przedstawić aktualizację strategii.

Dołącz do dyskusji: Haitong podwyższa rekomendację Orange Polska. Szacuje, że uzyska ponad 1 mld zł za udziały FiberCo

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl