„Grzech Fatmagül” miał o 280 tys. mniej widzów, niż „Tysiąc i jedna noc”. 3,5 mln zł z reklam
Turecki serial „Grzech Fatmagül” wiosną br. oglądało średnio 858 tys. widzów, o 280 tys. osób mniej niż pokazywaną wcześniej w tym paśmie „Tysiąc i jedną noc”. TVP1 w czasie emisji produkcji była liderem rynku telewizyjnego. Wpływy z reklam wyniosły 3,46 mln zł.
Jedynka „Grzech Fatmagül” pokazywała od poniedziałku do piątku o godz. 14.00, w okresie od 20 kwietnia do 10 czerwca br. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że pierwsze 34 odcinki serialu, pokazane przed wakacyjną przerwą, śledziło średnio 858 tys. osób. Przełożyło się to na 16,91 proc. udziału w rynku telewizyjnym w grupie 4+. Serial dużo słabiej wypadł w grupie komercyjnej 16-49, gdzie jego udział wyniósł 6,65 proc.
Najwięcej widzów zgromadził odcinek z 16 maja br. Obejrzało go 1 mln widzów.
Trzy topowe odcinki telenoweli
Grzech Fatmagül - TOP 3 |
Start |
Koniec |
Wszyscy 4+ |
|
Data |
AMR |
SHR % |
||
16-05-2016 |
14:00:00 |
14:45:33 |
1 004 868 |
16,34% |
28-04-2016 |
14:00:15 |
14:42:33 |
996 097 |
18,63% |
29-04-2016 |
14:00:03 |
14:43:35 |
975 790 |
20,00% |
Dla porównania, pokazywany w tym samym paśmie inny turecki serial „Tysiąc i jedna noc” (w okresie od 31 sierpnia 2015 roku do 19 kwietnia 2016 roku) gromadził przed telewizorami 1,14 mln widzów, co przekładało się odpowiednio na 18,33 proc. i 8,53 proc. udziału. Oznacza to, że „Grzech Fatmagül” w tym paśmie stracił około 280 tys. widzów.
TVP1 w czasie emisji tureckiej produkcji znalazła się na czele rynku telewizyjnego. Wiceliderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” był TVN, emitujący w tym czasie powtórki „Ukrytej prawdy”, co przełożyło się na 9,37 proc. udziału. Trzeci był Polsat (powtórki „Pierwszej miłości”; 8,05 proc.), a czwarta - TVP2 (gł. powtórki „Na sygnale” i „Rodzinki.pl”; tylko 3,07 proc.).
Wśród widzów w grupie komercyjnej liderem był Polsat, a dalej uplasowały się: TVN, Jedynka i Dwójka.
Oglądalność produkcji na tle konkurencji
Grzech Fatmagül - konkurencja |
Wszyscy 4+ |
Wszyscy 16-49 |
||
Stacja |
AMR |
SHR% |
AMR |
SHR% |
TVP1 - Grzech Fatmagül |
858 271 |
16,91% |
104 899 |
6,65% |
TVN |
475 866 |
9,37% |
207 358 |
13,15% |
Polsat |
408 669 |
8,05% |
208 307 |
13,21% |
TVP2 |
155 711 |
3,07% |
53 798 |
3,41% |
Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków tureckiego serialu wyniosły 3,46 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
Fabuła „Grzechu Fatmagül” opowiada o losach młodej Fatmagül, która planuje ślub z Mustafą, miejscowym rybakiem. Te plany krzyżuje tragiczne wydarzenie, które na zawsze odmienia jej życie. W obsadzie serialu znaleźli się m.in. Akyurek Engin, Celik Forat, Saat Beren, Dermancioglu Esra, Gulsoy Bugra, Tasaner Kaan i Ozturk Engin.
„Grzech Fatmagül” to kolejny po hitowym „Wspaniałym stuleciu” turecki serial emitowany na antenach Telewizji Polskiej. Obecnie Jedynka pokazuje spin-off „Wspaniałego stulecia” pod tytułem „Wspaniałe stulecie: Kösem” oraz tytuł „Rozdarte serca”, a Dwójka - „Tylko z Tobą” .
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w maju br. wyniósł 10,19 proc.
Dołącz do dyskusji: „Grzech Fatmagül” miał o 280 tys. mniej widzów, niż „Tysiąc i jedna noc”. 3,5 mln zł z reklam