Grupa AB z rosnącymi przychodami i 58 mln zł zysku w 2018 roku
W 2018 roku Grupa AB, dystrybutor sprzętu IT oraz elektroniki użytkowej zanotowała 8,4 mld złotych przychodów, a zysk netto spółki osiągnął poziom 58 mln. Motorem wzrostu były między innymi segment smart home oraz usługi chmurowe.
W IV kwartale 2018 r. (II kw. roku finansowego 2018/2019) skonsolidowane przychody Grupy AB wzrosły o 7 proc. w ujęciu rok do roku osiągając wartość blisko 3 mld zł. W całym roku 2018 była to kwota ponad 8,4 mld.
Jak podaje firma w IV kwartale bardzo dobrze przyjęły się w naszym regionie nowe smartfony Apple (Grupa AB jest dystrybutorem całego asortymentu tego producenta w Polsce, Czechach i na Słowacji), a cały segment telco był szczególnie
silny w Czechach. W dwucyfrowym tempie rozwijał się m.in. segment RTV/AGD, jak również zarządzane przez Grupę AB sieci franczyzowe blisko 1,8 tys. niezależnych sklepów detalicznych (8 marek, w Polsce to Alsen, Kakto i Wyspa Szkrabów).
W komunikacie poinformowano że Grupa AB dynamicznie rozwija segment smart home (+188 proc. w IV kw. wobec III kw.) oraz segment cloud (+155 proc. w IV kw. w ujęciu rok do roku), gdzie spółka jest regionalnym partnerem firmy Microsoft.
Według spółki rok 2018 był już piątym rokiem kalendarzowym z rzędu, w którym Grupa AB osiągnęła 9-cyfrowy wynik EBITDA. W minionym roku Grupa AB zanotowała 104 mln zł wskaźnika EBITDA oraz blisko 58 mln zł zysku netto, z
czego prawie 36 mln zł wyniku EBITDA oraz blisko 24 mln zysku netto wypracowała w IV kw.
Wyrazem odpowiedzialnej strategii rozwoju ma być wzrost kapitałów własnych do ponad 764 mln zł. Zadłużenie finansowe na koniec grudnia ub.r. utrzymało się na poziomie sprzed roku (257 mln zł) i stanowiło 34 proc. kapitałów własnych, a wskaźnik długu netto do EBITDA utrzymał się poniżej 2,5.
Dołącz do dyskusji: Grupa AB z rosnącymi przychodami i 58 mln zł zysku w 2018 roku