„Gość Niedzielny” na czele sprzedaży tygodników opinii w I półroczu 2016. „Wprost” z największym spadkiem
Wśród tygodników opinii w I półroczu br. liderem średniej sprzedaży ogółem był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na przeciwnym biegunie znalazł się „Wprost”.
W segmencie tygodników opinii najchętniej kupowany jest niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w I półroczu 2016 roku wyniosła 131 852 egz. Było to o 4,06 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Wiceliderem „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zwiększył się o 1,05 proc. do 119 881 egz.
Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w I półroczu br. wyniosła 113 939 egz., po wzroście o 2,46 proc.
Oczko niżej znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 74 463 egz., po spadku o 1,26 proc.
Największym wzrostem, wynoszącym 8,73 proc., pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który był przedostatni. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym okresie wyniosła 20 440 egz.
Z kolei największy spadek w zestawieniu odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w I półroczu br. wyniósł zaledwie 26 124 egz., czyli mniej aż o 40,62 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.
I półrocze | Dynamika | ||||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Gość Niedzielny | 192 740 | 131 852 | 131 852 | 206 201 | 137 428 | 137 428 | -4,06% |
Polityka | 169 963 | 119 915 | 119 881 | 173 858 | 118 651 | 118 636 | 1,05% |
Newsweek Polska | 181 935 | 114 040 | 113 939 | 170 408 | 111 303 | 111 205 | 2,46% |
W Sieci | 149 356 | 74 463 | 74 463 | 151 302 | 75 417 | 75 416 | -1,26% |
Tygodnik Do Rzeczy | 114 259 | 65 277 | 56 352 | 122 397 | 61 670 | 52 745 | 6,84% |
Gazeta Polska | 99 362 | 38 265 | 37 950 | 106 479 | 37 540 | 37 092 | 2,31% |
Wprost | 93 329 | 94 666 | 26 124 | 119 381 | 112 804 | 43 992 | -40,62% |
Tygodnik Powszechny | 40 137 | 20 654 | 20 440 | 39 288 | 19 240 | 18 798 | 8,73% |
Przegląd | 51 000 | 16 721 | 16 721 | 51 000 | 17 191 | 17 191 | -2,73% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Tygodnik Angora | 457 050 | 282 383 | 282 383 | 466 995 | 290 764 | 290 764 | -2,88% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Gość Niedzielny” na czele sprzedaży tygodników opinii w I półroczu 2016. „Wprost” z największym spadkiem
RIP - Dlaczego, Machina, Film, a teraz takie wyniki Wprost
mi tam nie żal, wręcz przeciwnie:-)