Google wprowadza w błąd?
Australijska Komisja Ochrony Konkurencji i Konsumentów (Australian Competition and Consumer Commission - ACCC) oskarżyła Google o wprowadzanie w błąd internautów i nie wyróżnianie linków sponsorowanych w rezultatach wyszukiwania.
ACCC twierdzi, że Google nie rozróżnia płatnych reklam od zwykłych wyników wyszukiwania generowanych przez swoją wyszukiwarkę - donosi serwis ars technica. Według komisji użytkownicy są wprowadzani w błąd myśląc, że na listę rezultatów wyszukiwania w Google nie mają wpływu opłaty od reklamodawców.
Jako przykład bezprawnej działalności lidera na rynku wyszukiwarek ACCC przytacza sytuację, jaka miała miejsce przed dwoma laty. Wówczas w wynikach wyszukiwania na stronie Google dwa punkty sprzedaży samochodów umieszczono jako linki sponsorowane. Jednak po kliknięciu w te linki, użytkownicy byli kierowani do strony konkurencji tychże punktów.
Google zdecydowanie odrzuca zarzuty komisji i zamierza twardo bronić swoich racji. Sprawa zostanie rozpatrzona w australijskim sądzie 4 października.
źródło: ars technica
Dołącz do dyskusji: Google wprowadza w błąd?