Globalny budżet reklamowy Visa dla TBWA
Agencja TBWA wygrała przetarg na obsługę wartego 600 milionów dolarów globalnego budżetu reklamowego firmy Visa.
TBWA, należąca do koncernu Omnicom Group, w pokonanym polu zostawiła agencje BBDO Worldwide (Omnicom), Grey (WPP Group) oraz Leo Burnett (Publicis Groupe).
Finałowe prezentacje uczestniczących w przetargu agencji odbyły się w dniach 10-11 września w głównej siedzibie Visy w Foster City w stanie Kalifornia. Każda z nich trwała około trzech godzin.
Wcześniej Visa korzystała z usług różnych agencji w różnych regionach. Przykładowo TBWA zajmowała się kreatywnymi obowiązkami w USA, a BBDO w regionie Azji i Pacyfiku.
Z danych firm badawczych Nielsen Global AdView i Nielsen Monitor-Plus wynika, że w ubiegłym roku firma wydała na całym świecie na reklamę w najważniejszych mediach około 525 milionów dolarów, z czego ponad 360 milionów dolarów w samych USA.
Przetarg nie obejmował Visa Europe, niezależnie zarządzanej organizacji europejskich banków wydającej karty Visa. Jej budżetem reklamowym zajmuje się należąca do Publicis Groupe agencja Saatchi & Saatchi.
źródło: Adweek
Dołącz do dyskusji: Globalny budżet reklamowy Visa dla TBWA