SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Globalny budżet reklamowy Visa dla TBWA

Agencja TBWA wygrała przetarg na obsługę wartego 600 milionów dolarów globalnego budżetu reklamowego firmy Visa.

TBWA, należąca do koncernu Omnicom Group, w pokonanym polu zostawiła agencje BBDO Worldwide (Omnicom), Grey (WPP Group) oraz Leo Burnett (Publicis Groupe).

Finałowe prezentacje uczestniczących w przetargu agencji odbyły się w dniach 10-11 września w głównej siedzibie Visy w Foster City w stanie Kalifornia. Każda z nich trwała około trzech godzin.

Wcześniej Visa korzystała z usług różnych agencji w różnych regionach. Przykładowo TBWA zajmowała się kreatywnymi obowiązkami w USA, a BBDO w regionie Azji i Pacyfiku.

Z danych firm badawczych Nielsen Global AdView i Nielsen Monitor-Plus wynika, że w ubiegłym roku firma wydała na całym świecie na reklamę w najważniejszych mediach około 525 milionów dolarów, z czego ponad 360 milionów dolarów w samych USA.

Przetarg nie obejmował Visa Europe, niezależnie zarządzanej organizacji europejskich banków wydającej karty Visa. Jej budżetem reklamowym zajmuje się należąca do Publicis Groupe agencja Saatchi & Saatchi.

źródło: Adweek

Dołącz do dyskusji: Globalny budżet reklamowy Visa dla TBWA

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl