Cztery firmy zainteresowane przetargami dotyczącymi nowego badania mediów, w tym Gemius
Cztery firmy wzięły udział w postępowaniach organizowanych przez Instytut Łączności na rekrutację osób do panelu eksperymentalnego oraz na udostępnienie systemu teleinformatycznego na potrzeby realizacji nowego badania mediów, organizowanego przez Telemetrię Polska wspólnie z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji. Jedną z zainteresowanych spółek jest Gemius - ustalił portal Wirtualnemedia.pl.
Do poniedziałku, 2 marca można było składać oferty w postępowaniach, organizowanych przez Instytut Łączności na zlecenie Krajowej Rady. Chodziło o rekrutację metodą face to face (bezpośrednio) panelistów oraz na system teleinformatyczny - oprogramowanie dla 500 mierników, służących do prac przy nowym badaniu mediów. Mowa tu o jednoźródłowym pomiarze radia, telewizji oraz internetu, co KRRiT zapowiedziała już w kwietniu 2018 roku.
Oprogramowanie ma działać na miernikach telemetrycznych - w tym przypadku będą to smartfony z firmy Samsung z Androidem 9 i/lub 10. Realizacja zamówienia jest wymagana najpóźniej do 31 maja 2021 roku, a jednym kryterium oceny (100 proc.) zgłoszeń będzie cena. Jeśli w gospodarstwie domowym na udział w panelu badawczym zgodzą się wszyscy domownicy, przewidziane zostaną także mierniki stacjonarne. Za zgodę na nie przewidziane jest dodatkowe 100 zł wynagrodzenia.
Cztery firmy zainteresowane przetargiem, w tym Gemius
Jak wynika z naszych informacji, cztery spółki zgłosiły się w tych postępowaniach. To ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku, konsorcjum: PBS wraz z BR, Difference oraz Gemius (w postępowaniu na kolejne 500 mierników).
- Oferty są obecnie sprawdzane pod kątem formalnym. Po tym etapie nastąpi wybór wykonawców zgodnie z warunkami postępowań - odpowiedziała portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Grzegorek, kierownik działu komunikacji w Instytucie Łączności - Państwowym Instytucie Badawczym.
Przypomnijmy, że Gemius wraz z PBI ogłosiły około dwa tygodnie temu, że szykują własne, jednoźródłowe badanie. Choć prace nad nim nie były na rynku tajemnicą, istotny zdawał się być termin, w którym poinformowały o podpisaniu porozumienia - na kilka dni przed konferencją KRRiT, Instytutu Łączności, SGH i Telemetrii Polska, która ogłaszała stan prac nad jednoźródłowym badaniem mediów (ma ono powstać w porozumieniu z rynkiem). Przez niektórych miał być odczytany jako jasny sygnał gotowości do realizacji procesu, nad którym cały rynek dopiero pracuje.
W rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl Marcin Pery, prezes Gemiusa stwierdził, że nie wyklucza współpracy z Krajową Radą, jeśli ta będzie chciała w jakiś sposób korzystać z wiedzy lub doświadczeń obu firm (Gemiusa i PBI). - Nasz projekt zakłada ścisłą współpracę z rynkiem, więc jak najbardziej nie wykluczamy tym bardziej współpracy z KRRiT. Jeśli PBI będzie chciało pozyskać kolejnego partnera do naszego wspólnego projektu, jesteśmy na to gotowi. Naszym celem jest zrobienie najlepszego możliwego badania, które akceptuje rynek i za które będzie chciał płacić pieniądze - podkreślił Pery.
To wyjaśniałoby, dlaczego firma zdecydowała się wystartować w przetargu.
Nadawcy i Telemetria Polska spotkają się z opóźnieniem
Michał Wigurski, szef projektu Telemetria Polska poinformował podczas ubiegłotygodniowej konferencji w Szkole Głównej Handlowej, że jego zespół zaprasza część rynku na spotkanie 4 marca br. Już w ubiegłym tygodniu termin ten nie był pewny, a teraz z naszych informacji wynika, że spotkanie nie odbędzie się i zostało przesunięte na 18 marca.
Natomiast w środę zespół Telemetrii Polska spotkał się osobno z przedstawicielami nadawców telewizyjnych oraz osobno - z nadawcami radiowymi. Rozmawiano o tym, jak będzie wyglądać kształt projektu oraz dalsze prace. Temat będzie kontynuowany 18 marca.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Prace nad nowym badaniem mediów trwają od kwietnia 2018 roku, to wtedy ogłoszono, że potrzebny jest nowy, jednoźródłowy standard pomiaru radia, telewizji oraz internetu.
Projekt Telemetria Polska zakłada panel telemetryczny oparty na 26 tys. respondentów, jednoźródłowy pomiar TV, radia i internetu - mierzenie konsumpcji mediów poza domem i na urządzeniach przenośnych. Dodatkowo w ramach projektu ma być uruchomiony panel RPD oparty docelowo o 11 milionów gospodarstw domowych. Ważnym aspektem ma być fakt, że dane o różnych mediach – z telewizji, radia, internetu mają pochodzić od tego samego panelisty.
Dołącz do dyskusji: Cztery firmy zainteresowane przetargami dotyczącymi nowego badania mediów, w tym Gemius