"Gazeta Wyborcza" zarobiła najwięcej w 2008 r.
Wpływy reklamowe dzienników w 2008 roku wzrosły o 5 proc. wporównaniu do analogicznego okresu rok temu, najwięcej zyskały"Dziennik" i "Fakt" - raport portalu Wirtualnemedia.pl na tematwydatków na reklamę w gazetach.
"Gazeta Wyborcza" (Agora) zwiększyła w 2008 roku cennikowewpływy z reklam do poziomu 1009 mln zł, czyli o 11,2 mln zł wobecanalogicznego okresu 2007 - wynika z monitoringu gazet codziennychfirmy Expert Monitor przygotowanych dla portaluWirtualnemedia.pl.
Na drugim miejscu znalazł się dziennik "Polska" (Polskapresse),który zanotował przychody reklamowe na poziomie 332 mln zł (narynku od października 2007). Trzecie miejsce przypadło dla"Dziennika" (Axel Springer Polska) - 213,4 mln zł (wzrost o 45 mlnzł).
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w 2008 roku 2747 mln zł wobec 2 607 mln zł w 2007 roku (dane cennikowe, bezrabatów i autopromocji).
Rok /Miesiąc | I-XII.2008 |
Główne medium +wyd. lokalne - top6 | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 2 747 489 972 zł |
GAZETA WYBORCZA | 1009 349 384 zł |
POLSKA | 332709 682 zł |
DZIENNIK | 213380 089 zł |
FAKT | 190276 406 zł |
RZECZPOSPOLITA | 186687 375 zł |
SUPER EXPRESS | 104987 572 zł |
Rok /Miesiąc | I-XII.2007 |
Główne medium +wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 2 607 660 281 zł |
GAZETA WYBORCZA | 998141 761 zł |
RZECZPOSPOLITA | 184389 383 zł |
DZIENNIK | 168264 041 zł |
FAKT | 167325 326 zł |
SUPER EXPRESS | 105201 615 zł |
POLSKA od 2007.10 | 77320 245 zł |
dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: ExpertMonitor
Dołącz do dyskusji: "Gazeta Wyborcza" zarobiła najwięcej w 2008 r.