SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Gazeta Wyborcza” najbardziej opiniotwórcza w lipcu. W internetowej czołówce Wirtualnemedia.pl

Według najnowszego rankingu „Najbardziej opiniotwórcze media” Instytutu Monitorowania Mediów, w lipcu najczęściej cytowana przez inne redakcje była „Gazeta Wyborcza”. W pierwszej piątce mediów internetowych są Wirtualnemedia.pl. 

Lipcowe zestawienie najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce według IMM otwiera „Gazeta Wyborcza”. W minionym miesiącu redakcję cytowano przeszło 4,2 tys. razy. Materiałem, który wzbudził największe zainteresowanie, był tekst Wojciecha Czuchnowskiego, który informował o liście, jaki w 2019 roku Jarosław Kaczyński miał napisać do Zbigniewa Ziobry.

Na drugim miejscu uplasowała się stacja TVN24, na informacje której powoływano się ponad 3,8 tys. razy. Podium zamyka „Rzeczpospolita” z zaledwie trzema wzmiankami mniej. 

Zobacz: Onet nadal liderem rankingu opiniotwórczych mediów, awans „Rzeczpospolitej”

Znaczne awanse w zestawieniu TOP 15 najbardziej opiniotwórczych mediów odnotowały „Fakt”, „Dziennik Gazeta Prawna” oraz TV Republika.

Wirtualnemedia.pl w czołówce mediów internetowych 

Na czele rankingu mediów internetowych jest Onet, cytowany 3367 razy. Podium uzupełniają Wirtualna Polska (2958 cytatów) oraz Interia (1913 cytatów). Miejsce piąte zajmują Wirtualnemedia.pl. Na nasze informacje w lipcu inne redakcje powoływały się 779 razy.

Zobacz: Onet najbardziej opiniotwórczy w maju. Wirtualnemedia przed Money i Business Insiderem

W kategorii prasy, tak jak i rankingu ogólnym, czołówkę tworzą „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita”, przed „Faktem”.

Najbardziej opiniotwórczym tygodnikiem był „Newsweek”. Redakcja przesunęła się o cztery miejsca w górę, uzyskując 576 wzmianek. Na drugiej pozycji w związku z awansem o dwa miejsca i liczbą 464 cytowań plasuje się „Do Rzeczy”, a podium zamyka Viva,, cytowana 446 razy.

Czołówkę najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników tworzą „Forbes”,  „Press” i „Twój Styl”.

Najbardziej opiniotwórcze telewizje i radia 

W lipcu pierwsze miejsce w rankingu najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych utrzymuje TVN24, przed Polsat News i TVP Sport.


Lipcowy ranking najczęściej cytowanych stacji radiowych kolejny raz otwiera RMF FM.  Drugie miejsce zestawienia należy do Radia ZET. Na podium zestawienia stacji radiowych z liczbą niespełna 1,1 tys. powołań znalazł się także Program I Polskiego Radia.
 

Najbardziej opiniotwórcze media biznesowo-ekonomiczne 

Wśród prasy o tematyce ekonomiczno-biznesowej liderem wciąż jest „Rzeczpospolita”. Drugie miejsce przypadło „Dziennikowi Gazecie Prawnej”, trzecie „Pulsowi Biznesu”.


W lipcu Money utrzymuje czołowe miejsce na podium najbardziej opiniotwórczych portali o tematyce ekonomiczno-biznesowej. Drugie miejsce zestawienia należy do Business Insider. Podium zamyka Bankier z liczbą 219 wzmianek.

Wśród mediów o tematyce zdrowotnej w lipcu na czołowej pozycji znalazł się Medonet. Na drugim miejscu znalazł się Rynek Zdrowia, a na trzecim Medycyna Praktyczna.

Czołowe miejsce zestawienia mediów o tematyce sportowej zajmuje TVP Sport. Drugą lokatę zestawienia zajmują Sportowe Fakty WP. Podium zamyka Przegląd Sportowy.

„Tygodnik Podhalański” na podium zestawienia mediów regionalnych

„Gazeta Krakowska” kolejny miesiąc z rzędu otwiera ranking najbardziej opiniotwórczych mediów regionalnych. W lipcu dziennik cytowano 410 razy. 

Na drugim miejscu zestawienia plasuje się Głos Wielkopolski, który cytowano 170 razy. Na trzecim miejscu podium w związku z awansem aż o osiem pozycji znalazł się „Tygodnik Podhalański” z liczbą 154 wzmianek. Redakcja opisała bójkę, jaką w jednym z pensjonatów w Zakopanem wszczęli turyści.


Wirtualna Polska Media na podium najbardziej opiniotwórczych wydawnictw

Czołową pozycję w zestawieniu wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska. Media należące do grupy (Onet, Fakt, Plejada, Business Insider, Przegląd Sportowy, Forbes, Newsweek, Medonet, Noizz) cytowano łącznie ponad 8,9 tys. razy. Drugą lokatę zajmuje Agora (Gazeta Wyborcza, Radio ZET, TOK FM, Gazeta.pl, Sport.pl, Plotek, Radio Plus), która odnotował blisko 7,9 tys. wzmianek. Na trzecie miejsce podium wydawnictw awansuje Wirtualna Polska Media (Polsat News, Polsat, Interia, Pomponik, Polsat Sport, TV4) z liczbą ponad 6,2 tys. cytowań.


Analiza obejmuje ponad 1600 gazet i czasopism, wybrane programy w stacjach telewizyjnych (m.in. TVP1, TVP2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN24BiS, TVN Turbo, Polsat, Polsat News, Polsat News 2) i rozgłośniach radiowych (m.in. PR1, PR3, PR4, RDC, Radio Maryja, RMF FM, Radio Zet, TOK FM i Muzo.fm) oraz portale internetowe, na których regularnie pojawiają się nowe treści. Raport nie obejmuje materiałów z kanałów społecznościowych i komentarzy umieszczanych pod artykułami w portalach internetowych.

Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” najbardziej opiniotwórcza w lipcu. W internetowej czołówce Wirtualnemedia.pl

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Jerzy - ze wsi, ale mieszkam juz w warszawie, mam juz rejestrację WE
Czytam wyborczom i robie co mnie kazom robic. Bo to najmondrzejsze zrodlo wiedzy. Sa obiektywni, bo popieraja tuska i putina.
odpowiedź
User
Gie
Ciekawe ile wzmianek o Polsat News znalazło się na Interii. I na odwrót, ile wzmianek o Interii znalazło się w Polsat News?
odpowiedź
User
fdsf
Buhaha
odpowiedź