'Gazeta Wyborcza' liderem, dziennik 'Polska' wyprzedził 'Fakt'
Wpływy reklamowe dzienników w październiku 2007 roku wzrosły o 21,9proc., sporo zyskała 'Gazeta Wyborcza, 'Dziennik','Rzeczpospolita', 'Super Express' - udany debiut dziennika'Polska', czyli rynek reklamy prasy codziennej.
"Gazeta Wyborcza" (Agora) zwiększyła w październiku 2007 rokucennikowe wpływy z reklam do poziomu 109,36 mln zł, czyli o 20,68mln zł wobec analogicznego okresu 2006 - wynika z monitoringu gazetcodziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portaluWirtualnemedia.pl.
Na drugie miejsce awansował "Dziennika" (Axel Springer Polska),który zanotował przychody reklamowe na poziomie 22,40 mln zł (15,5mln zł więcej niż rok wcześniej). Trzecie miejsce przypadło dla"Rzeczpospolitej" (Presspublika) - 21,52 mln zł (wzrost o 5,88 mlnzł).
Tuż za podium uplasował się dziennik "Polska" (Polskapresse),którego cennikowe wpływy z reklam (na rynku od 15. października2007 r.) wyniosły 17,81 mln zł.
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w październiku2007 roku 278 109 957 zł wobec 228 339 826 zł w 2006 roku (dane bezautopromocji).
bezautopromocji | |
Rok /Miesiąc | X.2007 |
Główne medium +wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem:gazety | 278 109 957 zł |
GAZETA WYBORCZA | 109355 045 zł |
DZIENNIK | 22 402705 zł |
RZECZPOSPOLITA | 21 520496 zł |
POLSKA (od15.10.2007) | 17 818938 zł |
FAKT | 16 335813 zł |
SUPER EXPRESS | 10 180088 zł |
METRO | 8 466462 zł |
GAZETA PRAWNA | 5 379465 zł |
PULS BIZNESU | 5 056125 zł |
ECHO MIASTA | 4 145396 zł |
bezautopromocji | |
Rok /Miesiąc | X.2006 |
Główne medium +wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem:gazety | 228 339 826 zł |
GAZETA WYBORCZA | 88 667944 zł |
RZECZPOSPOLITA | 15 633874 zł |
FAKT | 15 123674 zł |
DZIENNIK BAŁTYCKI do13.10.2007 | 7 742456 zł |
DZIENNIK | 6 822280 zł |
GAZETA PRAWNA | 6 266286 zł |
SUPER EXPRESS | 6 101377 zł |
GŁOS WIELKOPOLSKI do13.10.2007 | 5 417779 zł |
METROPOL | 5 324242 zł |
PULS BIZNESU | 5 205768 zł |
dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: ExpertMonitor
Podsumowanie wpływów reklamowych w październiku 2007 roku (zautopromocją):
Rok /Miesiąc | X.2006 | X.2007 |
Media | Wpływy [zł] | Wpływy [zł] |
Telewizja | 943 210 727 zł | 1 163 487 013 zł |
Radio | 145 588 939 zł | 199 361 215 zł |
Gazety | 234 815 224 zł | 292 843 837 zł |
Magazyny | 247 812 929 zł | 254 771 056 zł |
Razem | 1 571 427 819 zł | 1 910 463 121 zł |
Dołącz do dyskusji: 'Gazeta Wyborcza' liderem, dziennik 'Polska' wyprzedził 'Fakt'