Gartner: 74 mld USD na gry w 2011 r.
Globalne wydatki konsumentów na rynku gier przekroczą w bieżącym roku poziom 74 miliardów dolarów i będą o 10,4 proc. większe niż w roku 2010 (67 mld USD).
Taką prognozę przedstawiła firma badawcza Gartner, według której w roku 2015 omawiany rynek osiągnie wartość 112 miliardów dolarów.
W 2011 roku konsumenci mają przeznaczyć 44,7 miliarda dolarów na gry na konsole do gier wideo (stacjonarne i przenośne), pecety, laptopy, telefony komórkowe i tablety. To największy z trzech segmentów całego rynku, określany przez Gartnera jako "Gaming Software", który ma dominować co najmniej przez najbliższe pięć lat. Najszybciej mają się w nim rozwijać gry mobilne, których rynkowy udział ma w latach 2010 - 2015 zwiększyć się z 15 do 20 proc.
Pozostałe dwa segmenty to "Gaming Hardware" (dedykowany sprzęt do gier - konsole stacjonarne tj. PS3, Wii, xbox 360; konsole przenośne tj. DS, PSP, Game Boy Advance) i "Online Gaming" (internetowe gry typu casual i gry społecznościowe). W ich przypadku przewidywane nakłady konsumentów wyniosą w tym roku odpowiednio 17,8 i 11,9 miliarda dolarów.
Jak widać, najszybciej rozwijającym się segmentem będą w najbliższych latach gry online. Wydatki konsumentów mają tutaj do roku 2015 (w którym przekroczą poziom nakładów na dedykowany sprzęt do gier) rosnąć rocznie średnio o 27 proc.
Dołącz do dyskusji: Gartner: 74 mld USD na gry w 2011 r.
fastblog.cba.pl - pisz publikuj komentuj!