SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

G+J Polska kupiło serwis społecznościowy Epuls.pl

Wydawnictwo G+J Polska kupiło 70 proc. udziałów w firmie Pixelate Ventures, właścicielu witryny Epuls.pl - jednego z największych w Polsce serwisów społecznościowych dla młodzieży. Do marca 2011 r. G+J przejmie internetową spółkę w całości.

Wydawnictwo udziały w Pixelate Ventures odkupiło m.in. od niemieckiego funduszu Holtzbrinck Ventures. Wartość transakcji nie została ujawniona. W związku z inwestycją, do zarządu kupionej spółki dołączył Marcin Kozioł, dyrektor multimediów G+J Polska. Prezesem Pixelate Ventures pozostaje Grzegorz Gorczyca (w sumie zarząd liczy dwie osoby).

Przejęcie firmy Pixelate Ventures jest kolejnym krokiem w realizacji zamierzeń G+J Polska prowadzących do umocnienia pozycji firmy na rynku internetowym w Polsce. - Dokładnie rok temu kupiliśmy serwis społecznościowy Odyssei.com. Jednak dopiero zakup Epuls wprowadza nas do pierwszej ligi w polskim Internecie. Pixelate Ventures to nie tylko świetnie rozwijająca się i dochodowa firma. Patrzymy na nią także pod kątem zespołu specjalistów, w oparciu o który możemy w niedalekiej przyszłości rozwijać działalność internecie, poszerzając portfolio o kolejne produkty i umacniając już istniejące - tłumaczy przyczyny inwestycji Marcin Kozioł.

Epuls.pl to największa w Polsce platforma komunikacyjna dla młodzieży - 70 proc. użytkowników serwisu to osoby poniżej 18-ego roku życia. W tym roku odwiedzało go średnio 652 tysiące użytkowników miesięcznie (dane Megapanel PBI/Gemius za okres od stycznia do lipca br.). Łączna liczba wszystkich profili w serwisie to blisko 3 miliony. Pixelate Ventures oprócz portalu Epuls.pl posiada także serwis rekomendacyjny z obszaru mody i stylu Stylio.pl oraz fotoblog Story.pl, a także witryny streetofrace.pl, akuku.pl, dajmniej.pl i makeit.pl.

- Pozyskanie nowego inwestora jest korzystne zwłaszcza dla rozwoju naszych nowych projektów stylio.pl i story.pl. Współpraca z czasopismami należącymi do wydawnictwa G+J, jak również dostęp do jego zasobów treściowych, w znaczący sposób wpłyną na przyspieszenie rozwoju unikalnej na polskim rynku platformy typu social recommendation, jaką jest stylio.pl. Również dla serwisu story.pl tworzą się ciekawe perspektywy - wyjaśnia Łukasz Mentel, dyrektor zarządzający Pixelate Ventures.

Spółka, zatrudniająca 40 osób w siedzibie firmy w Krakowie, wejdzie w skład departamentu multimediów G+J, zlokalizowanego w Warszawie. Liczy on 20 osób i odpowiada za 10 serwisów internetowych wydawnictwa, m.in. Kobieta.pl, Focus.pl, Gala.pl, MojeGotowanie.pl, Odyssei.com. Docierają one do 809 tys. użytkowników (dane Megapanel PBI/Gemius za lipiec br.).

Niedawno do warszawskiego zespołu reklamy internetowej G+J Polska dołączyła już część dotychczasowego zespołu handlowego innego dużego serwisu społecznościowego - Grono.net, a stanowisko zastępcy dyrektora multimediów G+J objęła Grażyna Ogrodnik (wcześniej dyrektor sprzedaży Grono.net), która w departamencie multimediów odpowiada za działalność handlową. Nowym handlowcami w tym dziale zostali Justyna Buczyńska-Skubi i Jacek Białkowski.

Krakowski zespół handlowy Epuls, pod kierownictwem Wojciecha Bącala, oraz zespół reklamy internetowej w Warszawie, którym kieruje Grażyna Ogrodnik, będą ściśle ze sobą współpracować.

Dołącz do dyskusji: G+J Polska kupiło serwis społecznościowy Epuls.pl

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl