SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

157 tys. widzów „Free Solo” w National Geographic

Polską premierę dokumentalnego filmu „Free Solo: ekstremalna wspinaczka” na antenie National Geographic oglądało średnio 157 tys. widzów. Z informacji udostępnionych przez nadawcę wynika, że jest to najwyższa widownia pojedynczej pozycji programowej w tej stacji od 2015 roku.

Dokument „Free Solo” jest zapisem przygotowań Alexa Honnolda do wspinaczki, o której bohater marzył przez wiele lat. Honnold chce zdobyć najsłynniejszą ścianę skalną na świecie i wspiąć się na wznoszący się ponad kilometr nad ziemią granitowy monolit w Parku Narodowym Yosemite bez żadnej asekuracji.

Polska premiera dokumentu na antenie National Geographic odbyła się w niedzielę, 3 marca 2019 roku o godz. 21.00. Średnia widownia tej emisji wyniosła 157,3 tys. osób. Przełożyło się to na 1,05 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 1,75 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez nadawcę.

Przynajmniej przez 1 minutę produkcję obejrzało 330 tys. osób w grupie 4+ (w 16-49 było to 194 tys.).

Dla porównania, National Geographic w 2018 roku miał średnio 0,28 proc. udziału w 4+ oraz 0,29 proc. w 16-49. Oznacza to, że premiera dokumentu miała kilkukrotnie wyższe wyniki względem długookresowych udziałów stacji.

Z informacji udostępnionych przez nadawcę wynika, że widownia „Free Solo” w 4+ to najchętniej oglądana pojedyncza pozycja programowa w tej stacji od 2015 roku.

Kilka dni temu produkcja otrzymała statuetkę Amerykańskiej Akademii Sztuki i Wiedzy Filmowej za najlepszy pełnometrażowy film dokumentalny. Wcześniej film został wyróżniony w tej samej kategorii nagrodą BAFTA.

Dołącz do dyskusji: 157 tys. widzów „Free Solo” w National Geographic

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Zachwycony
Może dla N.G. to spora widownia, ale generalnie to mała ilość widzów a szkoda. Zachęcam wszystkich niezdecydowanych do obejrzenia tego niesamowitego dokumentu, który pokazuje jak dokonać niemożliwego. Cudowne i jednocześnie przyprawiające o ciarki (choć to chyba za mało powiedziane) ujęcia - 90min. czystych emocji. Naprawdę warto.
odpowiedź