'Fort Boyard' radzi sobie słabiej od konkurencji
Turniej przygodowy "Fort Boyard", który Dwójka emituje w soboty o 20.00, ma mniej widzów niż nadawane w tym czasie propozycje konkurencji. Show obniżył też widownię stacji w porównaniu do ub. r. Mimo to nadawca jest zadowolony z wyników programu.
Trzy pierwsze odcinki "Fortu Boyard" oglądało w TVP 2 średnio 1,98 mln widzów, co dało stacji 15,02 proc. udziału w grupie 4+ i 16,66 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Rok temu w tym paśmie Dwójka radziła sobie lepiej w grupie 4+ - miała 2,31 mln widzów i udział wynoszący odpowiednio 16,44 proc., ale gorzej w grupie komercyjnej, gdzie wtedy jej udział wynosił 15,34 proc.
W czasie emisji programu TVP 2 jest dopiero na czwartym miejscu w rynku telewizyjnym. Wyprzedzają ją: TVP 1 (ma 3,3 mln widzów, którzy oglądają w tym czasie filmy fabularne), Polsat (2,92 mln, "Jak Oni śpiewają") i TVN (2,35 mln; "Niania", "Mam talent!", film).
Kierownictwo telewizyjnej Dwójki jest jednak zadowolone z wyników, jakie osiąga "Fort Boyard" i nie planuje zmiany pasma jego emisji. - Nie jest to program emitowany na żywo, więc nie generuje tylu emocji i już na starcie ma gorszą pozycję niż konkurenci - tłumaczy nam Jarosław Burdek, wicedyrektor TVP 2 odpowiedzialny za rozrywkę - "Fort Boyard" to rozrywka na światowym poziomie. Jestem przekonany, że widownia programu będzie rosnąć, bo kolejne odcinki będą jeszcze lepsze niż te dotąd pokazane - dodaje.
Z danych wynika, że show śledzą ludzie w różnym wieku, przede wszystkim kobiety, mieszkańcy ze wsi i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym.
W każdym odcinku "Fort Boyard" bierze udział pięcioosobowa drużyna składająca się z zawodników o różnych predyspozycjach, w tym jednej gwiazdy. Ich zadaniem jest zdobycie pięciu kluczy, które umożliwiają wejście do komnaty skarbów i rozszyfrowanie zagadkowego słowa-kodu, które otwiera drogę do skrzyni z główną nagrodą. Program poprowadzą Robert Gonera i Katarzyna Glinka, a wyprodukowała go ATM Grupa.
Widownia programu "Fort Boyard" odcinek po
odcinku
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Data | AMR | SHR % | SHR % |
20-09-2008 | 1 989 454 | 13,89% | 15,02% |
13-09-2008 | 2 178 658 | 15,37% | 17,51% |
06-09-2008 | 1 768 722 | 15,99% | 17,72% |
średnia | 1 978 112 | 15,02% | 16,66% |
Oglądalność konkurencji w czasie emisji "Fortu
Boyard"
|
Wszyscy 4+ | |
Stacja | AMR | SHR % |
TVP 1 | 3 296 158 | 25,03% |
Polsat | 2 919 049 | 22,17% |
TVN | 2 353 909 | 17,88% |
TVP 2 - Fort Boyard | 1 978 112 | 15,02% |
Profil widowni programu
|
AFF | ADH % | |
Płeć | Mężczyźni | 97 | 46,73% |
Kobiety | 103 | 53,27% | |
Wiek | 4- 9 | 50 | 3,11% |
10- 15 | 112 | 8,49% | |
16 - 19 | 70 | 4,32% | |
20 - 24 | 36 | 3,21% | |
25 - 29 | 56 | 4,77% | |
30 - 34 | 107 | 8,40% | |
35 - 39 | 113 | 7,56% | |
40 - 44 | 91 | 5,93% | |
45 - 49 | 125 | 9,63% | |
50 - 54 | 114 | 9,39% | |
55 - 59 | 98 | 7,03% | |
60+ | 153 | 28,16% | |
Wlk.miasta | Wieś | 117 | 45,13% |
< 50 tys. | 82 | 19,40% | |
50-100 tys. | 116 | 10,44% | |
100-200 tys. | 106 | 8,49% | |
> 200 tys. | 79 | 16,54% | |
Zawód | Top management | 51 | 4,20% |
Pracownicy szczebla średniego | 99 | 13,29% | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 107 | 21,03% | |
Emeryci | 138 | 35,66% | |
Inne | 79 | 25,82% | |
Wykształcenie | Podstawowe | 119 | 52,68% |
Średnie | 91 | 27,39% | |
Wyższe | 70 | 8,33% | |
Inne | 84 | 11,60% |
Dołącz do dyskusji: 'Fort Boyard' radzi sobie słabiej od konkurencji