SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

'Fort Boyard' radzi sobie słabiej od konkurencji

Turniej przygodowy "Fort Boyard", który Dwójka emituje w soboty o 20.00, ma mniej widzów niż nadawane w tym czasie propozycje konkurencji. Show obniżył też widownię stacji w porównaniu do ub. r. Mimo to nadawca jest zadowolony z wyników programu.

Trzy pierwsze odcinki "Fortu Boyard" oglądało w TVP 2 średnio 1,98 mln widzów, co dało stacji 15,02 proc. udziału w grupie 4+ i 16,66 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych AGB Nielsen Media Research. Rok temu w tym paśmie Dwójka radziła sobie lepiej w grupie 4+ - miała 2,31 mln widzów i udział wynoszący odpowiednio 16,44 proc., ale gorzej w grupie komercyjnej, gdzie wtedy jej udział wynosił 15,34 proc.

W czasie emisji programu TVP 2 jest dopiero na czwartym miejscu w rynku telewizyjnym. Wyprzedzają ją: TVP 1 (ma 3,3 mln widzów, którzy oglądają w tym czasie filmy fabularne), Polsat (2,92 mln, "Jak Oni śpiewają") i TVN (2,35 mln; "Niania", "Mam talent!", film).

Kierownictwo telewizyjnej Dwójki jest jednak zadowolone z wyników, jakie osiąga "Fort Boyard" i nie planuje zmiany pasma jego emisji. - Nie jest to program emitowany na żywo, więc nie generuje tylu emocji i już na starcie ma gorszą pozycję niż konkurenci - tłumaczy nam Jarosław Burdek, wicedyrektor TVP 2 odpowiedzialny za rozrywkę - "Fort Boyard" to rozrywka na światowym poziomie. Jestem przekonany, że widownia programu będzie rosnąć, bo kolejne odcinki będą jeszcze lepsze niż te dotąd pokazane - dodaje.

Z danych wynika, że show śledzą ludzie w różnym wieku, przede wszystkim kobiety, mieszkańcy ze wsi i średnich miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym.

W każdym odcinku "Fort Boyard" bierze udział pięcioosobowa drużyna składająca się z zawodników o różnych predyspozycjach, w tym jednej gwiazdy. Ich zadaniem jest zdobycie pięciu kluczy, które umożliwiają wejście do komnaty skarbów i rozszyfrowanie zagadkowego słowa-kodu, które otwiera drogę do skrzyni z główną nagrodą. Program poprowadzą Robert Gonera i Katarzyna Glinka, a wyprodukowała go ATM Grupa.

Widownia programu "Fort Boyard" odcinek po odcinku

Wszyscy 4+
16-49
Data AMR SHR % SHR %
20-09-2008 1 989 454 13,89% 15,02%
13-09-2008 2 178 658 15,37% 17,51%
06-09-2008 1 768 722 15,99% 17,72%
średnia 1 978 112 15,02% 16,66%

Oglądalność konkurencji w czasie emisji "Fortu Boyard"


Wszyscy 4+
Stacja AMR SHR %
TVP 1 3 296 158 25,03%
Polsat 2 919 049 22,17%
TVN 2 353 909 17,88%
TVP 2 - Fort Boyard 1 978 112 15,02%

Profil widowni programu



AFF ADH %
Płeć Mężczyźni 97 46,73%

Kobiety 103 53,27%
Wiek 4- 9 50 3,11%

10- 15 112 8,49%

16 - 19 70 4,32%

20 - 24 36 3,21%

25 - 29 56 4,77%

30 - 34 107 8,40%

35 - 39 113 7,56%

40 - 44 91 5,93%

45 - 49 125 9,63%

50 - 54 114 9,39%

55 - 59 98 7,03%

60+ 153 28,16%
Wlk.miasta Wieś 117 45,13%

< 50 tys. 82 19,40%

50-100 tys. 116 10,44%

100-200 tys. 106 8,49%

> 200 tys. 79 16,54%
Zawód Top management 51 4,20%

Pracownicy szczebla średniego 99 13,29%

Pracownicy fizyczni i rolnicy 107 21,03%

Emeryci 138 35,66%

Inne 79 25,82%
Wykształcenie Podstawowe 119 52,68%

Średnie 91 27,39%

Wyższe 70 8,33%

Inne 84 11,60%

Dołącz do dyskusji: 'Fort Boyard' radzi sobie słabiej od konkurencji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl