Filmbox i AXN Crime liderami wzrostu, TVP Seriale przed Comedy Central
W październiku br. niezmiennie najpopularniejszym kanałem filmowym był AXN, a na drugie miejsce wskoczyła stacja TVP Seriale. Największe wzrosty zanotowały Filmbox i AXN Crime, a ponownie najwięcej stracił Movies 24.
Udział lidera, czyli stacji AXN w grupie 4+ wyniósł w październiku br. 0,74 proc. i był o 4,7 proc. wyższy niż rok wcześniej - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Na drugim miejscu pojawił się nadający od grudnia ub.r. kanał TVP Seriale, który zanotował udział na poziomie 0,40 proc. Trzeci był Comedy Central. Jego udział wyniósł 0,38 proc., po spadku o 14,5 proc. w stosunku do października ub.r.
Liderami wzrostu w zeszłym miesiącu zostały Filmbox (udział 0,16 proc.) i AXN Crime (udział 0,21 proc.), które zyskały odpowiednio 75,3 proc. i 66,4 proc.
Największą, 45,8-proc. stratę zanotował natomiast Movies 24, którego udział skurczył się do 0,05 proc. Stacja ta z końcem br. znika z Polski. Znacząco (o 32,1 proc.) pogorszyły się również udziały Kino Polska, które wyniosły 0,31 proc. Stacja ta spadła z pozycji drugiej na czwartą.
Monitorowany od 17 października br. kanał SciFi Channel zadebiutował na miejscu 23. z udziałem wynoszącym 0,06 proc.
październik | wszyscy 4+ | |||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
AXN | 42 872 | 0,703 | 44 331 | 0,736 |
TVP Seriale | - | - | 24 151 | 0,401 |
Comedy Central | 27 277 | 0,447 | 22 976 | 0,382 |
Kino Polska | 27 720 | 0,455 | 18 614 | 0,309 |
13th Street Universal | 22 075 | 0,362 | 18 085 | 0,300 |
Ale Kino | 16 288 | 0,267 | 18 087 | 0,300 |
HBO | 18 209 | 0,299 | 16 667 | 0,277 |
Polsat Film | 17 625 | 0,289 | 15 812 | 0,263 |
AXN Crime | 7 592 | 0,125 | 12 509 | 0,208 |
Comedy Central Family | 9 050 | 0,148 | 12 525 | 0,208 |
Universal Channel | 10 096 | 0,166 | 11 956 | 0,199 |
TCM | 13 585 | 0,223 | 11 807 | 0,196 |
FOXLife | 10 834 | 0,178 | 10 593 | 0,176 |
TVP Kultura | 14 667 | 0,241 | 10 563 | 0,175 |
Zone Europa | 9 949 | 0,163 | 10 386 | 0,172 |
FilmBox | 5 677 | 0,093 | 9 818 | 0,163 |
HBO2 | 9 630 | 0,158 | 8 430 | 0,140 |
Canal+ | 7 563 | 0,124 | 7 632 | 0,127 |
Zone Romantica | 4 726 | 0,078 | 7 084 | 0,118 |
HBO Comedy | 7 297 | 0,120 | 5 765 | 0,096 |
Canal+ Film | 5 526 | 0,091 | 5 331 | 0,089 |
BBC Entertainment | 4 301 | 0,071 | 4 892 | 0,081 |
Scifi Universal | - | - | 3 370 | 0,056 |
AXN Sci-Fi | 3 965 | 0,065 | 2 794 | 0,046 |
Movies 24 | 5 058 | 0,083 | 2 706 | 0,045 |
FOX | - | - | 2 696 | 0,045 |
Cinemax | 826 | 0,014 | 668 | 0,011 |
Cinemax2 | 899 | 0,015 | 689 | 0,011 |
W grupie wiekowej 16-49 liderem także był AXN (spadek o 3,3 proc., nieco ponad 1 proc. udziału), ale kanał TVP Seriale (0,49 proc. udziału) znalazł się na trzecim miejscu, a drugie zajął Comedy Central z wynikiem na poziomie 0,67 proc. i stratą na poziomie 11,4 proc.
Także w tej grupie liderem wzrostu był Filmbox (+45,1 proc.). Obok niego wyraźnie zyskały też Comedy Central Family (+32,6 proc.) i AXN Crime (+28,7 proc.). Z kolei największe straty zanotowały ostatni w rankingu kanał Cinemax 2 (-47,6 proc.), a także Movies 24 (-44,0 proc.), Kino Polska (-40,3 proc.) i 13th Street Universal (-39,2 proc.).
październik | wszyscy 16-49 | |||
2010 | 2011 | |||
Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
AXN | 27 581 | 1,042 | 25 448 | 1,008 |
Comedy Central | 20 040 | 0,757 | 16 934 | 0,671 |
TVP Seriale | - | - | 12 409 | 0,492 |
HBO | 12 640 | 0,478 | 11 230 | 0,445 |
Comedy Central Family | 7 075 | 0,267 | 8 945 | 0,354 |
Polsat Film | 10 518 | 0,397 | 8 880 | 0,352 |
Kino Polska | 15 477 | 0,585 | 8 809 | 0,349 |
FOXLife | 7 602 | 0,287 | 7 988 | 0,316 |
13th Street Universal | 10 808 | 0,408 | 6 266 | 0,248 |
Ale Kino | 8 447 | 0,319 | 5 875 | 0,233 |
HBO2 | 6 426 | 0,243 | 5 413 | 0,214 |
AXN Crime | 4 153 | 0,157 | 5 097 | 0,202 |
FilmBox | 3 235 | 0,122 | 4 468 | 0,177 |
TCM | 5 476 | 0,207 | 4 450 | 0,176 |
Canal+ | 4 467 | 0,169 | 4 127 | 0,163 |
Zone Europa | 4 147 | 0,157 | 4 062 | 0,161 |
HBO Comedy | 5 308 | 0,201 | 3 951 | 0,157 |
TVP Kultura | 5 022 | 0,190 | 3 843 | 0,152 |
Universal Channel | 4 935 | 0,186 | 3 726 | 0,148 |
Canal+ Film | 3 386 | 0,128 | 2 974 | 0,118 |
BBC Entertainment | 2 429 | 0,092 | 2 837 | 0,112 |
Scifi Universal | - | - | 2 334 | 0,092 |
AXN Sci-Fi | 2 966 | 0,112 | 2 149 | 0,085 |
FOX | - | - | 1 848 | 0,073 |
Movies 24 | 1 976 | 0,075 | 1 053 | 0,042 |
Zone Romantica | 1 059 | 0,040 | 881 | 0,035 |
Cinemax | 610 | 0,023 | 378 | 0,015 |
Cinemax2 | 558 | 0,021 | 280 | 0,011 |
Wśród najchętniej oglądanych audycji w pierwszej dziesiątce najwięcej pozycji (siedem) ma AXN. Podobnie jak miesiąc temu największym powodzeniem na antenie stacji cieszyły się seriale z cyklu "CSI: Kryminalne Zagadki". Tym razem liderem okazała się wersja, której akcja rozgrywa się w Nowym Jorku. Oglądało ją ponad 429 431 tys. widzów, co dało 3,55 proc. udziału.
Raport top programów | |||
wszyscy 4+ | |||
Program | Stacja | AMR | SHR % |
CSI NY - KRYMINALNE ZAGADKI NOWEGO JORKU /SER. SENS. USA/ | AXN | 429 256 | 3,55 |
CSI - KRYMINALNE ZAGADKI LAS VEGAS /SER.SENS.USA/ | AXN | 355 733 | 5,07 |
ZOOM /MAG.KULT.POL./ | AXN | 353 211 | 2,63 |
CSI - KRYMINALNE ZAGADKI MIAMI /SER. SENS. USA/ | AXN | 346 425 | 2,36 |
CLASH OF THE TITANS /FAN/ - PREMIERE | HBO | 311 369 | 1,87 |
RANCZO /SER.KOM.POL./ | TVP Seriale | 253 849 | 1,60 |
AGENCI NCIS /SER.SENS.USA/ | AXN | 239 813 | 1,73 |
ZABOJCZE UMYSLY /SER.KRYM.USA/ | AXN | 222 679 | 2,00 |
TWIERDZA /FILM SENS.USA/ | AXN | 207 738 | 1,76 |
TANGLED /ANI/ - PREMIERE | HBO | 204 380 | 1,40 |
Dołącz do dyskusji: Filmbox i AXN Crime liderami wzrostu, TVP Seriale przed Comedy Central