„Fakt na czele”, „Super Express” przed „Gazetą Wyborczą”, „Rzeczpospolita” najbardziej w dół (sprzedaż kioskowa dzienników)
W okresie od stycznia do września br. wszystkie dzienniki ogólnopolskie zanotowały spadki średniej sprzedaży w kioskach, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”. Zdecydowanym liderem sprzedaży kioskowej pozostał „Fakt”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w okresie od I do III kwartału 2015 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 306 310 egz. W porównaniu do I-III kwartału 2014 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 5,29 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,89 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 144 200 egz., notując spadek o 4,46 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,33 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Zaś ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 5,67 proc. i wyniosła 106 953 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 67,43 proc.
Zaś największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotowała „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), która zajęła miejsce siódme. Jej wynik zmalał bowiem o 15,65 proc. do 7 923 egz.
Sprzedaż kioskowa tego tytułu to tylko 14,11 proc. sprzedaży ogółem, co w całym zestawieniu oznacza najniższy udział. „Rzeczpospolita” zanotowała jednak najwyższy udział prenumeraty - wyniósł on 68,67 proc. sprzedaży ogółem.
ZKDP |
I-III kwartał |
|||||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||||
Tytuł |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wydań druk. |
Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna |
309 759 |
309 758 |
306 310 |
3 223 |
327 169 |
327 169 |
323 412 |
3 516 |
Super Express |
145 894 |
145 174 |
144 200 |
973 |
152 573 |
151 853 |
150 928 |
924 |
Gazeta Wyborcza |
177 515 |
158 620 |
106 953 |
49 427 |
191 327 |
171 006 |
113 379 |
55 611 |
Przegląd Sportowy |
31 560 |
31 560 |
30 594 |
595 |
35 778 |
35 778 |
34 731 |
640 |
Gazeta Polska Codziennie |
18 823 |
18 781 |
18 322 |
167 |
20 653 |
20 638 |
20 014 |
87 |
Dziennik Gazeta Prawna |
54 203 |
45 060 |
10 010 |
25 813 |
58 279 |
48 010 |
11 673 |
27 298 |
Rzeczpospolita |
56 712 |
56 152 |
7 923 |
38 561 |
57 979 |
55 951 |
9 393 |
39 220 |
Puls Biznesu |
13 270 |
10 580 |
1 657 |
6 170 |
13 979 |
10 867 |
1 754 |
6 741 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
5 321 |
4 752 |
1 328 |
1 572 |
5 001 |
4 512 |
1 553 |
1 512 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.
Dołącz do dyskusji: „Fakt na czele”, „Super Express” przed „Gazetą Wyborczą”, „Rzeczpospolita” najbardziej w dół (sprzedaż kioskowa dzienników)