„Fakt” liderem sprzedaży kioskowej. „Super Express” ucieka „Gazecie Wyborczej”
W styczniu br. najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach pozostał „Fakt”. Prawie wszystkie gazety zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”. Z kolei największy wzrost osiągnął „Parkiet”.
Średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety - w styczniu 2014 roku wyniosła 348 353 egz. W porównaniu do stycznia 2013 roku zmniejszyła się o 2,68 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,94 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.
>>> „Gazeta Polska Codziennie” i „Gazeta Wyborcza” ostro w dół. „Dziennik Gazeta Prawna” przed „Rz”
Drugą lokatę zajął „Super Express” (Murator) ze średnim wynikiem na poziomie 163 335 egz., notując wzrost o 3,07 proc. Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 12,18 proc. i wyniosła 130 282 egz.
W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,56 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (to największy udział wśród wszystkich tytułów w zestawieniu), z kolei w przypadku „Gazety Wyborczej” ten udział wyniósł 69,66 proc.
Z piątego na szóste spadła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). W styczniu br. dziennik ten notował średnią sprzedaż egzemplarzową wydań drukowanych na poziomie 21 299 egz. Tytuł ten w tej kategorii zanotował największy spadek w rankingu, wynoszący 27 proc.
Natomiast największy wzrost w tym ujęciu osiągnęła wydawana przez Gremi Business Communication „Gazeta Giełdy Parkiet”. Jej średnia sprzedaż kioskowa zwiększyła się bowiem o 65,75 proc. do 1 684 egz.
Warto dodać, iż największym udziałem prenumeraty w sprzedaży ogółem pochwalić się mogła „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication) - wyniósł on 67,78 proc.
Wirtualnemedia.pl |
styczeń |
|||||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||||
Tytuł |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wyd. druk. |
Prenum. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Sprzedaż egz. wyd. druk. |
Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna |
352 068 |
352 068 |
348 353 |
3 482 |
361 621 |
361 621 |
357 942 |
3 581 |
Super Express |
164 776 |
164 056 |
163 335 |
721 |
159 998 |
159 278 |
158 466 |
812 |
Gazeta Wyborcza |
208 968 |
187 032 |
130 282 |
54 829 |
236 118 |
217 902 |
148 346 |
67 483 |
Przegląd Sportowy |
33 136 |
33 136 |
32 169 |
590 |
34 706 |
34 706 |
33 885 |
701 |
Dziennik Gazeta Prawna |
72 101 |
62 817 |
27 752 |
26102 |
99 036 |
64 941 |
28 955 |
28486 |
Gazeta Polska Codziennie |
21 785 |
21 783 |
21 299 |
131 |
29 813 |
29 813 |
29 178 |
119 |
Rzeczpospolita |
59 076 |
56 383 |
10 777 |
38 215 |
77 190 |
63 014 |
12 631 |
45 368 |
Puls Biznesu |
15 856 |
11 193 |
1 807 |
6 879 |
16 465 |
11 799 |
2 007 |
7 695 |
Parkiet Gazeta Giełdy |
4 907 |
4 357 |
1 684 |
1 472 |
6 474 |
3 766 |
1 016 |
2 312 |
Dołącz do dyskusji: „Fakt” liderem sprzedaży kioskowej. „Super Express” ucieka „Gazecie Wyborczej”