Facebook wyjaśnia zasady wyświetlania treści w news feedzie
Facebook opublikował szczegółowe wytyczne określające rodzaje treści, których widoczność w Aktualnościach jest ograniczana.
W wytycznych dotyczących dystrybucji treści, Facebook tłumaczy jakich treści widoczność w news feedzie jest ograniczana ze względu na ich problematyczny charakter lub niską jakość.
Facebook podkreśla, że wiele z tych zasad było już ogłaszanych, ale aby były łatwiej dostępne, zostały zebrane z jednym miejscu na stronie "Centrum transparentności" - pod tym adresem.
W oficjalnym komunikacie firma Marka Zuckerberga informuje, że w ramach ulepszania news feedu, zmiany wprowadzane w zakresie ograniczania rozpowszechniania problematycznych treści są oparte na obszernych informacjach zwrotnych ze strony globalnej społeczności portalu oraz niezależnych ekspertów.
"W ostatnich kilku latach skonsultowaliśmy się z ponad 100 podmiotami z właściwych obszarów tematycznych, aby uzyskać informacje zwrotne na temat tego, jak zapewnić właściwą transparentność jeśli chodzi o nasze wysiłki związane z ograniczaniem problematycznych treści" - czytamy.
Facebook wyjaśnia jednocześnie, że jego starania na rzecz ograniczenia widoczności problematycznych treści w Aktualnościach wynikają z trzech głównych powodów: zobowiązania w zakresie reagowania na bezpośrednie opinie użytkowników, zachęcania wydawców do inwestowania w treści wysokiej jakości oraz dbania o bezpieczniejszą społeczność.
W drugim kwartale br. Facebook osiągnął wzrost przychodów o 56 proc. do 29,08 mld dolarów i zysku netto z 5,18 do 10,39 mld dolarów. Koncern zaznaczył, że w drugim półroczu tempo wzrostu jego wyników może znacząco spaść.
Z należących do koncernu platform Facebook, Instagram i WhatsApp w zeszłym kwartale przynajmniej raz w miesiącu skorzystało 3,51 mld użytkowników, wobec 3,14 mld rok wcześniej. Liczba internautów korzystających z samego Facebooka zwiększyła się z 2,7 do 2,89 mld.
Dołącz do dyskusji: Facebook wyjaśnia zasady wyświetlania treści w news feedzie