Facebook wprowadza system reklamowy Audience Network
Serwis Facebook ogłosił dostępność swojej sieci reklamy mobilnej Audience Network dla wszystkich reklamodawców i twórców zewnętrznych aplikacji.
Od wiosny 2014 roku platforma była w fazie testowej, a Facebook udostępniał ją jedynie wąskiej grupie partnerów reklamowych. Teraz sieć jest dostępna dla wszystkich reklamodawców i marek współpracujących z serwisem.
Mechanizm działania Audience Network polega na tym, że firmy mogą umieszczać swoje reklamy w aplikacjach mobilnych zewnętrznych producentów. Na przykład użytkownik może zobaczyć w aplikacji Shazam reklamę firmy, którą wcześniej polubił na Facebooku. Mobilna sieć ma być atrakcyjna dla deweloperów aplikacji, bowiem Facebook zajmuje się sprzedażą reklam, ich targetowaniem, rozliczaniem płatności oraz pomiarem efektywności. Twórcy programu muszą natomiast zadbać o to, by był on odpowiednio atrakcyjny dla reklamodawców i przyciągał użytkowników.
- Dla nas Audience Network oznacza duże ułatwienie, a także znacznie większe zainteresowanie ze strony reklamodawców - mówi Rhiannon White, szef wykonawczy w Shazam. - Lepsze targetowanie oznacza, że reklamy są bardziej precyzyjne i mają szanse dotarcia do sprofilowanych odbiorców, jakość reklamodawców i prezentowanych przez nich treści jest także wyższa niż wcześniej - podkreśla White.
Obecnie w mobilnej sieci reklamowej Facebook dostępne są trzy rodzaje reklam: standardowe banery, pełnoerkanowe reklamy graficzne oraz formaty natywne. Reklamodawcy będą mogli dokonywać pomiarów efektywności wykupionych reklam dzięki zintegrowaniu usługi Facebook SDK lub przez współpracę z firmami zewnętrznymi. Mają też dostęp do statystyk obejmujących wygenerowane zaangażowanie i konwersję, także dane demograficzne odbiorców przekazu reklamowego.
Dołącz do dyskusji: Facebook wprowadza system reklamowy Audience Network