SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook, Fotka i NK.pl przyciągają najbardziej. GG, Google+ i Ask.fm w dół - mocno w górę Musical.ly i WhatsApp (TOP16)

Facebook jest zdecydowanie najpopularniejszym w Polsce serwisem społecznościowym, natomiast wśród aplikacji ustępuje wyodrębnionemu z niego Messengerowi. W skali roku duże spadki odwiedzalności zanotowały GG, Google+ i Ask.fm, a duże wzrosty - Wykop.pl, LinkedIn i Musical.ly. Na zdecydowanie najdłużej użytkowników przyciągają Facebook, Fotka.com i NK.pl.

W maju br. przeglądarkową wersję Facebooka odwiedziło w naszym kraju 21,69 mln realnych użytkowników, czyli 79,24 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni na portalu 3,47 mld odsłon, a każdy spędził tam średnio 5 godzin, 43 minuty i 32 sekundy - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Facebook jest zdecydowanym liderem wśród serwisów społecznościowych w każdej z tych statystyk. Największą przewagę ma w liczbie odsłon - zajmująca pod tym względem drugie miejsce Fotka.com zanotowała 188,5 mln odsłon, czyli 18 razy mniej niż Facebook.

Z Fotki przeciętny użytkownik korzystał przez 4 godziny, 4 minuty i 33 sekundy. Na NK.pl ten wskaźnik wyniósł 2 godziny, 51 minut i 32 sekundy, a na GG.pl - 2 godziny, 10 minut i 41 sekund. Natomiast z pozostałych witryn poziom 20 minut średniego czasu korzystania przez odwiedzającego przekroczył Wykop.pl (34 minut i 5 sekund).

Zasięgowo kolejne miejsca za Facebookiem zajęły Instagram (5,93 mln użytkowników), Twitter (4,42 mln) i Wykop (3,97 mln). Po ponad dwa miliony odwiedzających zanotowały Goldenline.pl (2,56 mln), LinkedIn.com (2,41 mln) i Pinterest.com (też 2,41 mln), a po ponad milion -  NK.pl (1,46 mln) i Google+ (1,39 mln).

W zestawieniu znalazło się pięć polskich serwisów i siedem globalnych. Mają one różne pozycjonowanie, np. Instagram i Pinterest są oparte na treściach graficznych i wideo, Goldenline i LinkedIn.com dotyczą aktywności zawodowych, NK.pl od przejęcia przez Grupę Onet skupia się na grach internetowych, a z Fotki i Ask.fm korzystają głównie nastolatki i dwudziestolatkowie.

Na komputerach Facebook miał w maju 17,73 mln użytkowników, 1,77 mld odsłon oraz 5 godzin, 2 minuty i 33 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. Instagram przy 3,72 mln użytkowników zanotował 52,63 mln odsłon oraz 25 minut i 17 sekund średniego czasu spędzonego przez internautę, a Twitter przy 3,08 mln użytkowników - 31,39 mln odsłon oraz 12 minut i 24 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

Na NK.pl użytkownik spędził średnio 3 godziny, 54 minuty i 42 sekundy, a na Fotka.com - 3 godziny, 10 minut i 23 sekundy. Za to Goldenline.pl zanotowało tylko 2 minuty i 22 sekundy przeciętnego czasu korzystania, a Ask.fm - 4 minuty i 19 sekund.

Na smartfonach i tabletach przeglądarkową wersję Facebooka odwiedziło 13,06 mln internautów, którzy wykonali w serwisie 1,69 mld odsłon oraz korzystali z niego średnio po 2 godziny, 39 minut i 37 sekund.

Dłuższy przeciętny czas korzystania przez użytkownika - 4 godziny, 16 minut i 50 sekund - osiągnęła Fotka. Witrynę odwiedziło 229,9 tys. internautów, wykonując w niej 94,98 mln odsłon. To ponad trzy razy więcej odsłon niż Wykop.pl (30,37 mln przy 1,99 mln użytkowników) i Instagram (29,56 mln przy 2,97 mln użytkowników).

Facebook zanotował w skali roku spadki o 2,66 pkt proc. zasięgu, 1,71 mld odsłon oraz godzinę i 21 minut średniego czasu korzystania przez użytkownika (to odpowiednio 3,2, 33,1 i 29,1 proc. w dół). Podobnie zmalały statystyki Twittera: o 0,44 pkt proc. zasięgu, 28,22 mln odsłon oraz 14 minut i 14 sekund przeciętnego czasu korzystania (2,6, 40,4 i 60,7 proc. w dół).

Natomiast Instagram.com przy wzroście zasięgu o 3,57 pkt proc. (czyli 19,7 proc.) zanotował spadki liczby odsłon o 132,26 mln (61,7 proc. w dół) oraz średniego czasu korzystania o 9 minut i 54 sekundy (50,7 proc. w dół).

Wykop.pl zyskał w skali roku 1,96 pkt proc. zasięgu, 17,2 mln odsłon oraz 5 minut i 8 sekund średniego czasu korzystania przez użytkownika (to odpowiednio 15,6, 32,6 i 17,7 proc. w górę). LinkedIn osiągnął wzrost zasięgu o 1,07 pkt proc. (czyli 13,8 proc.), a Goldenline - o 0,94 pkt proc. (12 proc.). Pierwszy serwis zanotował przy tym minimalne spadki liczby odsłon i średniego czasu korzystania, a drugi - niewielkie wzrosty.

Z kolei Google+ straciło 3,35 pkt proc. zasięgu, 6,33 mln odsłon oraz 6 minut i 55 sekund przeciętnego czasu spędzonego przez użytkownika (to odpowiednio 39,8, 58,3 i 54,5 proc. w dół). NK.pl przy minimalnym wzroście zasięgu zanotowała spadki o 44,18 mln odsłon oraz 48 minut i 56 sekund średniego czasu korzystania (to 39,6 i 22, proc. w dół). Natomiast GG.pl straciło 0,44 pkt proc. zasięgu (27,8 proc. w dół).

Natomiast w przypadku Ask.fm zasięg zmalał o 1 pkt proc., liczba odsłon - o 8,88 mln, a średni czas korzystania - o 58 minut i 20 sekund, co oznacza spadki aż o 61, 92,4 i 94,3 proc.

Większość platform społecznościowych działa jako aplikacje mobilne (WhatsApp i Snapchat wyłącznie w tej formie), a GG także jako aplikacja na komputery.

Zdecydowanie najpopularniejsze są Messenger i Facebook - w maju pierwsza aplikacja miała 10,42 mln użytkowników, a druga - 8,31 mln. Z WhatsAppa skorzystało 4,49 mln internautów, więcej niż w przypadku Instagrama (3,21 mln), Google+ (3,02 mln) i Snapchata (1,78 mln).

Aplikacja Google na komputery zanotowała 1,1 mln użytkowników, pięć razy więcej niż aplikacja mobilna tej platformy (211,1 tys.).

W skali roku Messenger stracił 3,75 pkt proc. zasięgu (to 9 proc. w dół), a Facebook - 3,54 pkt proc. (10,4 proc.).

Relatywnie jeszcze większe spadki zanotowały Google+ (5,38 pkt proc., czyli 32,8 proc.), GG na komputery (1,12 pkt proc., czyli 21,8 proc.) i mobilne GG (0,86 pkt proc., czyli 52,8 proc.).

Za to zasięg Musical.ly wzrósł o 1,31 pkt proc., a więc aż o 137,9 proc. Natomiast WhatsApp zyskał 4,15 pkt proc. (to 33,9 proc. w górę).

Dołącz do dyskusji: Facebook, Fotka i NK.pl przyciągają najbardziej. GG, Google+ i Ask.fm w dół - mocno w górę Musical.ly i WhatsApp (TOP16)

16 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
młody faszysta
Mówcie co chcecie, jak i tak wierzę, że czasy tzw. "społeczeństwa informacyjnego" podyktowanego wejściem do życia smartfonów, a także rozwojem mediów społecznościowych jak Facebook czy Instagram gruchną z impetem i tylko będzie się kurzyło. Przyjdą czasy, że ludzie wypną się na marketing, media i przemysł technologiczny. Po prostu mamy dosyć ogłupiania, dosyć dzielenia nas poglądowo, dosyć wynaturzeń w postaci gender, LGBTQ czy feminizmu, dosyć życia, w którym to technologie zaczynają sterować nami. Chcemy normalności, naturalności, szczerości, wzajemnego wsparcia i zaufania, życia pełnego wartości( w tym moralnych i chrześcijańskich), chcemy zgody, a nie budowania murów między nami. XXI wiek to czasy gdzie ludzie powinni być smart, mądrzy, wrażliwi, oczytani, chętni do rozmowy, skorzy do pomocy, by budować jedność narodową i dumę, jeden za wszystkich wszyscy za jednego. I choć nas depczą, poniżają to my i tak po upadku się podnosimy. Nie oddamy władzy w ręce marketingu, mediów i przemysłu technologicznego - te trzy czynniki nie będą na nas wpływały, manipulowały nami czy nawet nami rządziły. Nie zgodzimy się na postęp kosztem utraty zdrowia, kosztem rażącej utraty prywatności, by wiedziano o nas wszystko o wszystkim, ani kosztem poczucia bycia podsłuchiwanym, podglądanym czy śledzonym, bo ten postęp technologiczny głównie na tym się opiera. Demokracja to rządy nie byle jakich obywateli, a obywateli z klasą, ludzi rozumnych, wyrozumiałych, mądrych i jest naszym orężem by było bezpiecznie, stabilnie, by nikt nikim nie pomiatał, by każdy czuł się dobrze. Czasy samowolki się skończyły. Wybieramy mądrze, rządzimy mądrze, decydujemy mądrze i nie dajemy sobą manipulować, po prostu współdecydujemy o naszych losach. Niech żyje Polska niczym nieujarzmiona!.
0 0
odpowiedź
User
Franc
Ludzie wypisują się z FB dlatego rośnie watsup.
0 0
odpowiedź
User
myśl
@młody faszysta
1. gender to nie wynaturzenie, 2. wartości chrześcijańskie (pewnie masz na myśli katolicką naukę społeczną) są tylko opcją na światowym rynku wartości 3. marzenia o rządzących masz budujące, ale spójrz na obecną władzę w Polsce... 4. interpunkcja, interpunkcja, interpunkcja! 5. jesteś młody, więc jeszcze zasad życia nie ogarniasz; temat na dziś do przemyśleń - myśl słynnego pruskiego uczonego - Mikołaja Kopernika: "gorszy pieniądz wypiera lepszy"
0 0
odpowiedź