Facebook pomoże internautom identyfikować fake newsy
Facebook rozpoczął w Europie uruchamia kampanię, która ma pomóc użytkownikom serwisu identyfikować fałszywe treści i zachęcić ich do czujności odnośnie do wiarygodności informacji.
Opracowana wspólnie z fact-checkerami kampania „Trzy pytania pomocne w walce z fałszywymi wiadomościami” będzie realizowana w całej Europie. Użytkownicy Facebooka zobaczą w swoich Aktualnościach serię reklam kierujących do strony internetowej stampoutfalsenews.com zawierającej tytułowe trzy pytania oraz dodatkowe podpowiedzi, pomocne w weryfikacji autentyczności treści.
Trzy główne pytania, które pomogą rozpoznać fałszywą informację, brzmią:
1. Skąd pochodzi treść? Jeśli nie ma źródła, poszukaj go.
2. Czego brakuje? Zapoznaj się z całą historią, a nie samym nagłówkiem.
3. Co czujesz? Osoby tworzące fałszywe treści mogą chcieć Tobą manipulować.
W dalszej kolejności kampania obejmie swoim zasięgiem Wielką Brytanię, kraje Bliskiego Wschodu, Afrykę i Turcję.
Facebook w ogniu krytyki za przyzwolenie na dezinformację
W ostatnich tygodniach Facebook zmaga się z oskarżeniami o niewystarczające zapobieganie rozprzestrzenianiu się dezinformacji i mowie nienawiści w swojej przestrzeni.
W Stanach Zjednoczonych kilka organizacji pozarządowych, broniących praw obywateli, rozpoczęło akcję "Stop Hate For Profit", która zachęca reklamodawców do bojkotu reklamowego ekosystemu Facebooka. W akcję włączyło się już ponad 160 firm i marek. Celem działań jest wywarcie presji na władzach Facebooka, by skuteczniej reagowały na nieprawdziwe i nienawistne treści.
Do akcji odniósł się Mark Zuckerberg, podkreślając, że Facebook podejmie "dodatkowe kroki w celu ograniczenia mowy nienawiści w reklamie, m.in. "zakazując twierdzeń, że osoby określonej rasy, narodowości, orientacji seksualnej czy wyznające jakąś religię, stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa fizycznego i zdrowia innych ludzi".
Three weeks ago, I committed to reviewing our policies ahead of the 2020 elections. That work is ongoing, but today I...
Opublikowany przez Marka Zuckerboga Piątek, 26 czerwca 2020
Facebook w pierwszym kwartale br. osiągnął wzrost przychodów o 18 proc. do 18,7 mld dolarów i 4,9 mld dolarów zysku netto.
Dołącz do dyskusji: Facebook pomoże internautom identyfikować fake newsy