SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook pomoże internautom identyfikować fake newsy

Facebook rozpoczął w Europie uruchamia kampanię, która ma pomóc użytkownikom serwisu identyfikować fałszywe treści i zachęcić ich do czujności odnośnie do wiarygodności informacji.

Opracowana wspólnie z fact-checkerami kampania „Trzy pytania pomocne w walce z fałszywymi wiadomościami” będzie realizowana w całej Europie. Użytkownicy Facebooka zobaczą w swoich Aktualnościach serię reklam kierujących do strony internetowej stampoutfalsenews.com zawierającej tytułowe trzy pytania oraz dodatkowe podpowiedzi, pomocne w weryfikacji autentyczności treści.

Trzy główne pytania, które pomogą rozpoznać fałszywą informację, brzmią:

1.    Skąd pochodzi treść? Jeśli nie ma źródła, poszukaj go.

2.    Czego brakuje? Zapoznaj się z całą historią, a nie samym nagłówkiem.

3.    Co czujesz? Osoby tworzące fałszywe treści mogą chcieć Tobą manipulować.

W dalszej kolejności kampania obejmie swoim zasięgiem Wielką Brytanię, kraje Bliskiego Wschodu, Afrykę i Turcję.

Facebook w ogniu krytyki za przyzwolenie na dezinformację

W ostatnich tygodniach Facebook zmaga się z oskarżeniami o niewystarczające zapobieganie rozprzestrzenianiu się dezinformacji i mowie nienawiści w swojej przestrzeni.

W Stanach Zjednoczonych kilka organizacji pozarządowych, broniących praw obywateli, rozpoczęło akcję "Stop Hate For Profit", która zachęca reklamodawców do bojkotu reklamowego ekosystemu Facebooka. W akcję włączyło się już ponad 160 firm i marek. Celem działań jest wywarcie presji na władzach Facebooka, by skuteczniej reagowały na nieprawdziwe i nienawistne treści.

Do akcji odniósł się Mark Zuckerberg, podkreślając, że Facebook  podejmie "dodatkowe kroki w celu ograniczenia mowy nienawiści w reklamie, m.in. "zakazując twierdzeń, że osoby określonej rasy, narodowości, orientacji seksualnej czy wyznające jakąś religię, stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa fizycznego i zdrowia innych ludzi".

Three weeks ago, I committed to reviewing our policies ahead of the 2020 elections. That work is ongoing, but today I...

Opublikowany przez Marka Zuckerboga Piątek, 26 czerwca 2020

Facebook w pierwszym kwartale br. osiągnął wzrost przychodów o 18 proc. do 18,7 mld dolarów i 4,9 mld dolarów zysku netto.

Dołącz do dyskusji: Facebook pomoże internautom identyfikować fake newsy

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl