Eurozet zarabia więcej z reklam niż RMF FM
W lutym bieżącego roku cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych były większe o prawie 18 proc. niż rok wcześniej. Największe wzrosty zanotowały Eurozet, Grupa RMF i Polskie Radio.
Polskie stacje radiowe w lutym bieżącego roku zarobiły cennikowo na reklamach 169,7 mln zł (netto, bez autopromocji), czyli o 17,9 proc. więcej niż w lutym 2009 roku - wynika z danych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Największe wzrosty cennikowych przychodów reklamowych zanotowały druga na rynku pod tym względem Grupa RMF (rok do roku o 39,1 proc., do kwoty 47 mln zł), liderujący Eurozet (o 27,6 proc., do 54,6 mln zł) oraz zamykające pierwszą piątkę Polskie Radio (o 23 proc., do 12,5 mln zł).
Pozostali nadawcy z czołówki „na papierze” zarobili na reklamach nieco mniej niż przed rokiem – Grupa Radiowa TIME o 2,1 proc. rok do roku (33,7 mln zł w lutym br.), a Agora o 3,8 proc. (18,1 mln zł).
bez autopromocji | |
Rok | II.2009 |
TOP Nadawcy radiowi | Koszt [zł] |
Radio - monitorowane stacje razem | 143 899 966 zł |
EUROZET | 42 812 082 zł |
GRUPA RADIOWA TIME | 34 420 220 zł |
GRUPA RMF | 33 755 223 zł |
AGORA S.A. | 18 829 575 zł |
POLSKIE RADIO | 10 161 976 zł |
bez autopromocji | |
Rok | II.2010 |
TOP Nadawcy radiowi | Koszt [zł] |
Radio - monitorowane stacje razem | 169 699 107 zł |
EUROZET | 54 606 854 zł |
GRUPA RMF | 46 964 791 zł |
GRUPA RADIOWA TIME | 33 701 749 zł |
AGORA S.A. | 18 112 510 zł |
POLSKIE RADIO | 12 503 984 zł |
Dołącz do dyskusji: Eurozet zarabia więcej z reklam niż RMF FM