SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVP w czasie Euro 2020 zapewni cztery warianty komentarza

Przy transmisjach w internecie z piłkarskiego Euro 2020 Telewizja Polska zapewni cztery różne warianty komentarza. W telewizji będą natomiast dostępne napisy dla niesłyszących i audiodeskrypcja.

Dariusz Szpakowski, fot. TVPDariusz Szpakowski, fot. TVP

Telewizja Polska ma wyłączne prawa do transmisji w naszym kraju wszystkich meczów Euro 2020. Nadawca zapowiedział, że w telewizji wszystkie mecze będą dostępne z napisami dla niesłyszących. Ponadto będzie można wybierać między standardowym komentarzem a audiodeskrypcją.

Z kolei w serwisie i aplikacji mobilnej TVP Sport będą dostępne cztery warianty:
- standardowy komentarz telewizyjny,
- komentarz w języku angielskim (w wykonaniu Martina Tylera i Alana Smitha, znanych m.in. z serii gier „FIFA”),
- bez komentarza,
- audiodeskrypcja.

Transmisje Euro 2020 w TVP - kto będzie komentował

Telewizja Polska potwierdziła wcześniej, że mecze grupowe polskiej reprezentacji skomentują Mateusz Borek wspólnie z nieujawnionym jeszcze ekspertem (ze Słowacją 14 czerwca), Jacek Laskowski i Robert Podoliński (z Hiszpanią 19 czerwca) oraz Dariusz Szpakowski i Andrzej Juskowiak (ze Szwecją 23 czerwca).

Komentatorami inaugurującego turniej meczu Turcja - Włochy 11 czerwca będą Laskowski i Robert Podoliński, a finał 11 lipca skomentują Dariusz Szpakowski i Andrzej Juskowiak.

Telewizja Polska zapowiada, że na czas Euro 2020 uruchomi kanał TVP 4K, który będzie dostępny m.in. w naziemnej telewizji cyfrowej. Mecze będą transmitowane tam w jakości UHD.

Już na początku lutego biuro reklamy Telewizji Polskiej zaczęło sprzedaż oferty przy transmisjach Euro 2020. Najwięcej, 557,1 tys. zł netto, kosztuje spot przy meczu finałowym, jeśli awansują do niego Polacy.

TVP oferuje licencje i zgody na publiczne pokazy Euro 2020

Po zgody i licencje na pokazywanie Euro 2020 mogą zgłaszać się organizatorzy Stref Kibica w miejscach takich jak: bary, puby, restauracje, hotele oraz w ramach imprez plenerowych. - Cieszy nas, że robimy pierwszy duży krok w kierunku powrotu do tak upragnionej przez wszystkich rozrywki w szerszym gronie. Wierzymy, że ta inicjatywa pomoże w reaktywacji działalności gospodarczej wielu podmiotów - mówi Monika Karasek, dyrektor biura sprzedaży i współpracy międzynarodowej TVP.

Zgłoszenia organizacji Stref Kibica w całym kraju można wysyłać poprzez stronę www.licencje.tvp.pl, gdzie znajduje się również szczegółowy wykaz zasad organizacji wydarzeń, w tym przepisy i wytyczne UEFA. - Proces uzyskania zgód jest mocno zautomatyzowany. Po wypełnieniu formularza organizator otrzymuje zwrotny mail, zawierający specjalny numer zgłoszenia oraz instrukcję - krok po kroku - opisującą sposób, w jaki należy zapewnić w pełni legalny pokaz - mówi kierujący projektem licencyjnym Łukasz Naczas, kierownik Działu Krajowej Sprzedaży Licencji i Praw TVP.

Strefa Kibica - od 2 tys. zł plus VAT

Zgody (potrzebne do organizacji Strefy Kibica) dzielą się na trzy rodzaje: można je kupić w pakiecie Podstawowym, Rozszerzonym lub Premium.

Pierwszy z nich (pakiet Podstawowy) kosztuje 2 tys. zł (plus VAT) i obejmuje zezwolenie na korzystanie z sygnału kanałów (za 1 ekran), Przewodnik Sygnałowy TVP, wpis na oficjalną listę Stref Kibica TVP.

W pakiecie Rozszerzonym (3 tys. zł plus VAT) dodatkowo dochodzi sprzęt: karta dekodująca (w systemie Conax) + moduł CAM3 (konieczne jest posiadanie własnego zestawu satelitarnego).

W ostatnim pakiecie, Premium, oprócz wszystkiego, co w poprzednich dwóch, kontrahent zyskuje dodatkowo możliwość skorzystania z portu MULTICAST IP w jednym z punktów dostępowych (przy wykorzystaniu dodatkowo płatnej usługi dosyłu sygnału dzięki wskazanym przez TVP sublicencjodawcom MULTICAST IP). Cena tego pakietu wynosi 5 tys. zł  plus VAT.

2,04 mld zł dla TVP z abonamentu i rekompensaty

W ub.r. Telewizja Polska osiągnęła wzrost przychodów o 330 mln zł do 3,04 mld zł, a koszty jej działalności zwiększyły się o 120 mln zł do 2,82 mld zł. Wpływy nadawcy z reklam i sponsoringu zmalały o 12 proc. do 740 mln zł, natomiast z abonamentu rtv i zeszłorocznej rekompensaty wyniosły 2,04 mld zł (to 584 mln zł więcej niż w 2019 roku).

Firma zanotowała 198 mln zł zysku netto, z czego ponad 188 mln zł zamierza przeznaczyć na kapitał zapasowy, a 9 mln zł - na premie dla pracowników.

W 2019 roku firma osiągnęła wzrost przychodów o 16,7 proc. do 2,56 mld zł oraz 89 mln zł zysku netto. 57 proc. wpływów stanowiły środki abonamentowe wynoszące 1,459 mld zł, z czego 331,4 mln zł to opłaty abonamentowe, a 1,127 mld zł - zeszłoroczna rekompensata.

Liczba etatowych pracowników Telewizji Polskiej w ub.r. zwiększyła się o 95 do 2 825. Na wynagrodzenia firma przeznaczyła 513,27 mln zł, o 10,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Z zeszłorocznego zysku pracownikom zostanie wypłacone do podziału 17,8 mln zł brutto.

Tylko w pierwszej połowie ub.r. Telewizja Polska, głównie dzięki otrzymanej rekompensacie, zanotowała 936,5 mln zł zysku netto. Przychody spółki wyniosły 2,27 mld zł, z czego 1,8 mld zł pochodziło z abonamentu i rekompensaty abonamentowej, natomiast wpływy z reklamy spadły rok do roku o 21 proc.

1,71 mld zł z rekompensaty dla TVP w br.

Na mocy tegorocznej ustawy budżetowej rekompensata abonamentowa dla TVP, Polskiego Radia i regionalnych rozgłośni publicznych może wynieść do 1,95 mld zł. Środki mogą zostać przeznaczone przez nadawców wyłącznie na realizację misji publicznej.

W styczniu br. ustawę budżetową z przyjął Sejm, uchylając większość poprawek Senatu, m.in. wykreślenie zapisu o rekompensacie abonamentowej. Pod koniec miesiąca ustawa została podpisana przez prezydenta Andrzeja Dudę.

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zdecydowała, że z tegorocznej rekompensaty Telewizja Polska otrzyma w formie obligacji skarbowych 1,71 mld zł (minimalnie mniej niż przed rokiem), Polskie Radio - 125,91 mln zł (6,7 mln zł więcej niż w ub.r.), a rozgłośnie regionalne - 112,66 mln zł (6,6 mln zł mniej).

Na początku marca przewodniczący KRRiT zaakceptował zmiany w karcie powinności TVP na lata 2020-2024: wzrost kosztów misji publicznej w 2021 r. do 2,87 mld zł, a w 2024 do 2,9 mld zł.

4 maja zarejestrowano kolejną transzę obligacji skarbowych, o wartości 350 mln zł, na potrzeby rekompensaty abonamentowej dla Telewizji Polskiej i Polskiego Radia. W połowie marca wyemitowano w tym celu papiery za 650 mln zł.

Dołącz do dyskusji: TVP w czasie Euro 2020 zapewni cztery warianty komentarza

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Tomekk
Obstawiam ze z Borkiem komentować będzie albo Strejlau lub Żewłakow
odpowiedź
User
Ja_2021
Marek Sierocki z Olusiem Sikorą nic nie skomentują?
odpowiedź
User
Taka prawda
Tylko Jacek Laskowski
odpowiedź