SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

eSky wchodzi do Rosji i na Białoruś. Chce być na rynku o wartości 13,7 mld dolarów

Grupa eSky poinformowała o rozszerzeniu swojej działalności na terenie Federacji Rosyjskiej oraz na Białorusi. Firma chce być obecna w obcym dla siebie dotąd regionie oraz na rosyjskim rynku podróży online szacowanym w 2017 roku na 13,7 mld dolarów.

Grupa eSky to polska firma o zasięgu międzynarodowym oferująca przede wszystkim możliwość zakupu biletów lotniczych oraz rezerwacji hotelowych za pośrednictwem internetu.

W 2019 roku liczba rezerwacji na platformie eSky.pl zwiększyła się o 65 proc. do ponad 2 mln. Przełożyło się to na wzrost obrotów (rozumianych jako TTV) o 81 proc. do 2,3 mld zł.

Jednak pandemia kooronawirusa oraz zamrożenie międzynarodowego ruchu lotniczego mocno uderzyły w eSky. W efekcie firma została zmuszona do wprowadzenia oszczędności obejmujących m.in. zwolnienie 94 pracowników w swoich polskich biurach.

Kierunek Rosja i Białoruś

Teraz eSky poinformowała, że pomimo trwającej pandemii koronawirusa rozszerza swoją ekspansję zagraniczną o Federację Rosyjską oraz Białoruś.

- Wejście na rynki Federacji Rosyjskiej i Białorusi to kolejny ważny etap naszej międzynarodowej ekspansji – przyznaje w komunikacie Łukasz Neska, wiceprezes zarządu w Grupie eSky. - Oba te rynki są częścią regionu, w którym nie byliśmy wcześniej obecni. Dzięki poszerzeniu oferty lokalnych linii działających na rynku rosyjskim i w krajach postsowieckich, będziemy w stanie oferować klientom podróże do najdalszych zakątków świata. Teraz, w obliczu pandemii, widzimy w rynku rosyjskim duży potencjał w zakresie lotów wewnątrzkrajowych, które będą odradzać się w pierwszej kolejności. Segment ten w Rosji jest ogromny.

Według szacunków rosyjski rynek OTA był wyceniany na 13,7 mld dol. w 2017 r. Analitycy przewidywali, że trend wzrostowy wynoszący 20 proc. CAGR (skumulowany roczny wskaźnik wzrostu) utrzyma się przez kolejnych 5 lat. eSky zaznacza, że chociaż pod względem przychodów rosyjski rynek turystyczny zajmuje 9. miejsce na świecie, to pod względem penetracji użytkowników plasuje się na 48. pozycji, co oznacza, że wciąż jest wielu użytkowników, którzy dopiero zaczynają przeznaczać budżety na podróże międzynarodowe.

Obiecujący potencjał

Według zapowiedzi dzięki współpracy z lokalnymi dostawcami kontentu lotniczego serwis eSky.pl poszerzy swą ofertę o 80 linii lotniczych. W ofercie pojawią się zarówno największe linie lotnicze, takie jak Aeroflot, Pobeda, Siberia Airlines, jak i niszowe – Red Wings, Azimuth Airlines, Smartavia czy Nordwind. Umożliwi to użytkownikom na całym świecie dotarcie do najbardziej odległych, niedostępnych i egzotycznych zakątków Rosji i krajów postradzieckich.

eSky zaznacza, że poszerzenie oferty przewoźników to również dodatkowe korzyści dla dotychczasowych użytkowników serwisu eSky.pl, którzy mogą teraz planować ciekawe wyprawy w najbardziej odległe, egzotyczne regiony Rosji. Propozycje nowych przewoźników będą dostępne również w ramach oferowanych przez eSky dynamicznie zestawianych i spersonalizowanych pakietów turystycznych „Lot+Hotel”.

Eksperci eSky.pl przewidują, że po powrocie do latania rosyjscy turyści będą jeszcze aktywniej zwiedzać świat, a dzięki integracji nowych przewoźników eSky.pl będzie w stanie sprostać ich oczekiwaniom, dając nowe możliwości podróży do i przez Rosję, która także zyskuje na popularności wśród zagranicznych turystów.

- Większość nowo pozyskanych linii lotniczych oferuje bezpośrednie i dużo tańsze połączenia jako alternatywę dla narodowego dużego przewoźnika Aerofłot lub Siberia Airlines - podkreśla Łukasz Neska. - Dzięki temu podróżujący z eSky.pl zyskują nowe możliwości podróżowania, na przykład na tak odległych i lokalnych trasach jak Jakuck - Tiksi, lub Pietropawłowsk Kamczacki - Anadyr. Rosja jako największe terytorialnie państwo rozwinęła silną kulturę lotów krajowych. Ponad 53 proc. całego rynku podróży zajmują podróże właśnie wewnątrz Federacji. Loty są głównym czynnikiem napędzającym naszą prognozowaną sprzedaż w Rosji, ale widzimy też duże zapotrzebowanie na pakiety turystyczne na rynku - zaznacza wiceprezes eSky.

Dołącz do dyskusji: eSky wchodzi do Rosji i na Białoruś. Chce być na rynku o wartości 13,7 mld dolarów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl