Empik Media & Fashion stawia na organiczny rozwój sieci, takżeza granicą
Grupa NFI Empik Media & Fashion chce w 2007 roku otworzyć ponad90 nowych punktów handlowych, zapowiedział we wtorek prezes spółkiMaciej Dyjas. Grupa ma podobne plany na lata 2008-2009, chcąc corok inwestować kilkadziesiąt milionów złotych.
W I połowie 2007 r. grupa wypracowała 10,8 mln zł zysku netto,co oznacza wzrost o 26,4% r/r. W tym samym czasie przychody zdziałalności kontynuowanej wzrosły o 33,6% do 620,9 mln zł.
"Poprawa wyników spółki to przede wszystkim efekt rosnącejsprzedaży i wzrostu liczby klientów odwiedzających sklepy grupy.Dlatego NFI EM&F będzie kontynuować strategię rozbudowy sieci"- powiedział Dyjas podczas konferencji prasowej.
Prezes spółki zapowiedział otwarcie w 2007 roku ponad 90 sklepóww Polsce, a w kolejnych latach 80-100 rocznie. Według niego,uruchomienie jednego lokalu o powierzchni ok. 1000 m2 to koszt2,0-2,5 mln zł.
"Koszt inwestycji szacowany jest na kilkadziesiąt milionówrocznie. Zostaną one sfinansowane ze środków własnych lub zkredytów. NFI EM&F nie planuje w najbliższym czasieposzukiwania finansowania na rynku" - zaznaczył prezes.
W latach 2007-2009 NFI EM&F planuje także bardzo intensywnąekspansję zagraniczną. Jeszcze w tym roku powstanie 6-8 sklepów wRosji i na Ukrainie oraz 2 w Berlinie. W kolejnych latach ichroczny przyrost będzie przekraczał już 20 punktów, głównie zawschodnią granicą, ale także w Niemczech oraz w Rumunii. DodatkowoEM&F chce zakończyć procedurę zakupu 43,3% udziałów (51%głosów) w rosyjskiej spółce Maratex, dysponującej siecią 58 sklepóww Rosji, na Ukrainie oraz w Kazachstanie.
"Na razie spółka czeka na zgodę rosyjskiego urzęduantymonopolowego, ale tam panują specyficzne warunki i nie wiadomokiedy ona nastąpi. Ta transakcja będzie zrealizowana w tym roku lubwcale" - podkreślił Dyjas.
Prezes poinformował również, że NFI EM&F prowadzi bardzozaawansowane rozmowy z kilkoma światowymi markami, których chce byćdystrybutorem na terenie Polski. Dodatkowo zapewnił, że bardzointensywnie promowane i rozwijane będą segmenty internetowy orazkawiarni Empik.
Działalność grupy NFI EM&F skupia się na dystrybucjidetalicznej i hurtowej produktów kategoriach: media, produkty dladzieci oraz marki franczyzowe - moda i kosmetyki.
Spółka zarządza portfelem ponad 40 marek - m.in.: Hugo Boss,Esprit, Mango, Mexx, Palmers, Aldo, Zara, Chanel, Dior, Shiseido,Givenchy, Guerlain, Kenzo, Salvador Dali oraz markami własnymi -Empik, Smyk, SJO Empik, Speak Up, Cool Club i Smiki.
Dołącz do dyskusji: Empik Media & Fashion stawia na organiczny rozwój sieci, takżeza granicą