SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Eksperci o najważniejszych trendach w biznesie. Pierwsza konferencja Business Insider Inside Trends

18 października 2018 roku rozpoczęła się w Warszawie dwudniowa konferencja Inside Trends zorganizowana przez należący do Ringier Axel Springer Polska serwis Business Insider. W trakcie wydarzenia na kilku scenach pojawi się ponad 80 ekspertów, którzy omawiają najważniejsze trendy w takich dziedzinach jak fintech, life science czy digital business. - Chcielibyśmy, by Inside Trends stała się imprezą cykliczną organizowaną co roku - zdradza w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Łukasz Grass, redaktor naczelny Business Insider Polska.

Łukasz Grass Łukasz Grass

W trakcie konferencji trwającej od 18 do 19 października br. w Centrum Praskim Koneser w Warszawie wystąpi w sumie ponad 80 ekspertów. Organizatorzy podzielili ich prelekcje na kilka różnych scen dotyczących różnych segmentów. Pierwsza scena jest poświęcona zagadnieniom z obszaru finTech, druga – life science, a trzecia – business 4.0. W każdej nich zaplanowano wystąpienia zaproszonych gości, debaty, a także warsztaty.

Wśród prelegentów Inside Trends znaleźli się m.in. Kevin Mitnick, jeden z najbardziej znanych na świecie hakerów, a obecnie ekspert od spraw bezpieczeństwa w sieci, Marek Konarzewski, profesor nauk biologicznych i popularyzator nauki, Karol Sadaj, country manager Revolut na Polskę, Michał Protasiuk z Google, Jonathan Carrier z firmy Aeromobil, Andreas Gall z Red Bulla oraz Anja Rubik.

Inside Trends co roku

- Inside Trends to pierwsza w Polsce konferencja poruszająca najnowsze trendy w obszarach, które już w najbliższej przyszłości zrewolucjonizują życie i funkcjonowanie nie tylko firm, ale także każdego z nas – przekonuje w rozmowie z serwisem Wirtualnemedia.pl Łukasz Grass, redaktor naczelny Business Insider Polska, organizatora konferencji. - Wspólnie z radą programową wyznaczyliśmy sobie kilka najważniejszych segmentów, takich jak business 4.0, czyli sztuczna inteligencja oraz automatyzacja, fintech czy blockchain. Udało nam się zaprosić do udziału w konferencji najlepszych ekspertów z tych dziedzin.

Według naszego rozmówcy korzyści z takiego wydarzenia są bardzo znaczące, przede wszystkim oznacza ona dostęp do cennej wiedzy posiadanej przez prelegentów.

- Organizując Inside Trends starannie unikaliśmy stworzenia imprezy funkcjonującej na zasadzie „gadających głów”, dlatego obok wystąpień ekspertów jest tutaj bardzo wiele nieformalnych spotkań oraz warsztatów, które pomagają uczestnikom w rozwiązaniu konkretnych problemów i inspirują ich do praktycznego działania w określonych obszarach – wyjaśnia Łukasz Grass i zaznacza, że nabywając bilet wstępu na konferencję goście płacą w rzeczywistości za unikalną wiedzę przekazywaną przez osoby, które w swoich dziedzinach zmieniły rzeczywistość i przełamały określone bariery. Naczelny BI nie chciał zdradzić czy Inside Trends opłaca się z finansowego punktu widzenia.

- Za to odpowiada nasz dyrektor finansowy, ja odpowiadam za treść. Jednak chcielibyśmy, by Inside Trends stała się cykliczną konferencją organizowaną co roku – zapewnia Grass.

Trzymać rękę na pulsie

W większości wystąpień ekspertów na Inside Trends przewijał się wątek konieczności stałego śledzenia zmian jakie zachodzą w różnych segmentach życia i gospodarki po to, by nie przegapić tych które mogą stanowić szansę na rozwój prowadzonego biznesu.

Jednym z takich prelegentów był Lars Silberbauer, który przez 7 lat odpowiadał za rozwój segmentu mediów społecznościowych w koncernie Lego, a obecnie przeszedł do kierownictwa stacji MTV.

Lars Silberbauer przyznał, że w momencie gdy obejmował swoje stanowisko w Lego firma już właściwie przespała najlepszy moment budowania swojego wizerunku w segmencie społecznościowym, dlatego zdobycie rzeszy odbiorców na Twitterze, Facebooku czy YouTube nie przyszło jej łatwo.

Ekspert przyznał, że nie rozumie wykształconych biznesmenów którzy wciąż podejmują decyzje oparte na tym samym schemacie i nie biorą pod uwagę zachodzących wokół zmian, choćby tych w zachowaniach ludzi czy w obszarze nowoczesnych technologii.

Silberbauer podzielił się ze słuchaczami kilkoma zasadami, które jego zdaniem są kluczowe dla rozwoju nowoczesnego biznesu. Znalazły się wśród nich otwartość i kreatywność, dotrzymywanie kroku konsumentom, pielęgnowanie różnorodności oraz uciekanie od utartych standardów.

W podobnym duchu wypowiadał się podczas otwarcia konferencji Jovan Protic, COO Ringier Axel Springer Polska, który podkreślił że budowanie nowych biznesów jest jednocześnie burzeniem starego porządku.

Dla Jovana Protica nie ulega wątpliwości, że przyszli liderzy osiągający sukces na rynku będą ludźmi sprawnie łączącymi ze sobą biznes oraz technologie.

Z kolei Aleksander Poniewierski, szef działu IoT w EY w swojej prelekcji zwrócił uwagę na wagę informacji w biznesie oraz asymetrię informacji, która pozwala konkretnej firmie zdobyć przewagę nad konkurentami.

 

Dołącz do dyskusji: Eksperci o najważniejszych trendach w biznesie. Pierwsza konferencja Business Insider Inside Trends

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl