eBilet Polska stracił 76 proc. przychodów, wynik netto 12 mln zł w dół
W ub.r. firma eBilet Polska, należąca do Allegro, zanotowała spadek przychodów o 76,3 proc. do 63,79 mln zł, a jej wynik netto poszedł w dół z 8,85 mln zł zysku do 2,86 mln zł straty.
Przychody eBilet Polska skurczyły się głównie w związku z dużymi ograniczeniami w organizowaniu imprez masowych po wybuchu epidemii. Firma sprzedaje bilety na własnej platformie eBilet.pl, na Allegro, w punktach stacjonarnych oraz partnerskich serwisach internetowych. Ponadto zajmuje się obsługą wydarzeń masowych.
Wpływ epidemii widać też w wynikach eBilet.pl. Liczba odsłon serwisu zmalała o 19,5 mln (60,4 proc.), pogorszyły się też wskaźnik konwersji, zwłaszcza wiosną ub.r. w czasie lockdownu.
W ub.r. firma nawiązała współpracę z Multikinem (w zakresie sprzedaży voucherów), z Mystic Coalition organizującą m.in. Mystic Festival oraz z Polskim Związkiem Narciarskim (dostała wyłączność na sprzedaż biletów na konkursy skoków narciarskich w Wiśle).
Spółka wdrożyła ubezpieczenia biletów, systemu do automatycznej obsługi zwrotów w związku z epidemią oraz moduł self-service do zarządzania kodami rabatowymi.
Więcej pracowników, koszty 73 proc. w dół
Wydatki operacyjne eBilet Polska zmniejszyły się rok do roku z 259,94 do 69,1 mln zł, czyli o 73,4 proc. Koszty usług obcych poszły w dół z 252,64 do 59,5 mln zł.
Z kolei wydatki na wynagrodzenia wzrosły z 4,29 do 4,54 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 720,9 tys. zł do 1,24 mln zł. W ub.r. średnie zatrudnienie w firmie wynosiło 46,14 etatów: 35,96 etatów zajmowali specjaliści, 9,01 - kierownicy działów, a 1,17 - członkowie zarządu i dyrektorzy. Rok do roku nastąpił wzrost o 2,27 etatów.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Koszty amortyzacji poszły w górę z 1,41 do 3,04 mln zł, pozostałe koszty rodzajowe - z 488,6 do 535,1 tys. zł, a nakłady na zużycie materiałów i energii zmalały z 319,7 do 163,8 tys. zł.
Pozostałe wydatki operacyjne poszły w dół z 905,3 do 200,3 tys. zł, a wpływy finansowe - z 1,27 mln zł do 737,8 tys. zł.
eBilet Polska nie skorzystał z żadnych form pomocy publicznej po wybuchu epidemii.
Rentowność poniżej zera
Wyniki rentowności eBilet Polska spadły poniżej zera. Wynik sprzedażowy poszedł w dół z 9,26 mln zł zysku do 5,31 mln zł straty, wynik operacyjny - z 9,78 mln zł zysku do 4,17 mln zł straty, wynik brutto - z 11,04 mln zł zysku do 3,44 mln zł straty, a wynik netto - z 8,85 mln zł zysku do 2,86 mln zł straty.
Od jesieni ub.r. Allegro jest jedynym udziałowcem eBilet Polska, po przejęciu pozostałych 20 proc. udziałów firmy. 80 proc. udziałów kupiło wiosną 2019 roku za 95,89 mln zł. Do zarządu i rady nadzorczej przejętej spółki weszli menedżerowie Allegro.
W br. na biznes eBilet Polska nadal będzie mocno wpływała sytuacja epidemiczna. - Inną istotną przyczyną możliwego osłabienia sprzedaży biletów jest dostępność artystów w danym roku kalendarzowym na rynku polskim związana z przełożeniem na późniejszy okres światowych tras koncertowych - zwrócono uwagę w sprawozdaniu firmy.
Dołącz do dyskusji: eBilet Polska stracił 76 proc. przychodów, wynik netto 12 mln zł w dół
Śmieciówki + b2b.
Zachodzę w głowę jak to jest, że podczas pandemii ludzie mają czelność nie kupować biletów na wydarzenia i koncerty które się nie odbywają :-D