SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Dziennik Zachodni” liderem dzienników regionalnych

W styczniu br. pozycja lidera średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników regionalnych i lokalnych należała do „Dziennika Zachodniego”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Gazeta Współczesna”.

Średnia sprzedaż ogółem „Dziennika Zachodniego” (Polskapresse) w styczniu 2015 roku wyniosła 45 464 egz., czyli o 13,63 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugą lokatę zajęła „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne), której średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 8,27 proc. do 43 586 egz.

Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansował „Głos Wielkopolski” (Polskapresse). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w styczniu 2015 roku wyniosła 33 032 egz., po spadku o 7,55 proc.

Tuż za podium uplasował się „Express Ilustrowany” (również Polskapresse). Średni wynik tego tytułu to 31 602 egz., po spadku o 12,75 proc. W listopadzie 2013 roku dziennik ten był trzeci.

Natomiast najwięcej straciła „Gazeta Współczesna” (Media Regionalne), która w rankingu spadła z miejsca 19. na 20. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się bowiem o 19,31 proc. i ostatecznie wyniósł 6 971 egz.

ZKDP

styczeń

Wirtualnemedia.pl

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Polska Dziennik Zachodni

62 711

45 635

45 464

71 215

52 794

52 641

Gazeta Pomorska

49 106

44 042

43 586

54 512

47 953

47 513

Polska Głos Wielkopolski

42 804

33 036

33 032

45 543

35 734

35 730

Express Ilustrowany

40 749

31 602

31 602

46 383

36 219

36 219

Polska Dziennik Bałtycki

33 930

26 252

26 204

39 616

31 512

31 512

Polska Dziennik Łódzki

35 219

25 587

25 587

39 154

27 757

27 757

Głos - Dziennik Pomorza

29 965

24 339

24 159

32 207

26 228

26 018

Echo Dnia

29 436

24 098

22 666

33 828

25 308

23 555

Gazeta Lubuska

26 213

22 063

21 875

28 822

24 140

23 603

Dziennik Polski

27 597

20 300

20 194

31 073

23 022

22 877

Polska Gazeta Krakowska

25 832

18 719

18 509

27 466

20 358

20 209

Polska Gazeta Wrocławska

24 428

18 157

18 117

29 472

20 015

19 808

Gazeta Codzienna Nowiny

23 718

17 327

17 316

25 245

18 648

18 634

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

24 927

16 784

16 597

28 071

19 172

19 042

Nowa Trybuna Opolska

21 913

17 480

15 635

22 376

18 404

16 741

Nowości - Dziennik Toruński

19 081

13 928

13 586

20 992

15 227

14 834

Kurier Szczeciński

21 737

14 176

12 589

26 457

16 033

14 316

Express Bydgoski

18 913

12 575

12 019

20 754

13 633

13 171

Super Nowości

16 188

9 831

9 831

16 748

10 714

10 714

Gazeta Współczesna

8 773

7 719

6 971

11 515

9 383

8 639

Kurier Poranny

7 389

6 148

5 578

8 986

7 152

6 638

Polska Kurier Lubelski

8 283

4 765

4 765

9 038

4 887

4 887

Polska Metropolia Warszawska

11 000

3 799

3 799

12 000

4 454

4 454


W styczniu 2015 roku w porównaniu do grudnia 2014 roku większość dzienników regionalnych zanotowało wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskały „Super Nowości” (Wydawnictwo Prasowe Super Nowości) - było to 14,97 proc. do 9 831 egz. Natomiast najwięcej stracił „Kurier Poranny” (Media Regionalne; w dół o 10,15 proc. do 5 578 egz.).

ZKDP

miesiąc

Wirtualnemedia.pl

styczeń 2015

grudzień 2014

Tytuł

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednoraz.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Polska Dziennik Zachodni

62 711

45 635

45 464

58 793

41 618

41 475

Gazeta Pomorska

49 106

44 042

43 586

49 099

43 904

43 453

Polska Głos Wielkopolski

42 804

33 036

33 032

41 578

32 378

32 374

Express Ilustrowany

40 749

31 602

31 602

39 103

30 927

30 927

Polska Dziennik Bałtycki

33 930

26 252

26 204

32 393

24 717

24 665

Polska Dziennik Łódzki

35 219

25 587

25 587

34 388

25 155

25 155

Głos - Dziennik Pomorza

29 965

24 339

24 159

33 834

24 189

23 987

Echo Dnia

29 436

24 098

22 666

30 291

24 575

23 435

Gazeta Lubuska

26 213

22 063

21 875

26 088

21 842

21 519

Dziennik Polski

27 597

20 300

20 194

28 149

20 490

20 087

Polska Gazeta Krakowska

25 832

18 719

18 509

24 748

17 811

17 674

Polska Gazeta Wrocławska

24 428

18 157

18 117

23 434

17 518

17 276

Gazeta Codzienna Nowiny

23 718

17 327

17 316

23 264

17 166

17 157

Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski

24 927

16 784

16 597

24 334

15 609

15 580

Nowa Trybuna Opolska

21 913

17 480

15 635

23 161

18 867

15 804

Nowości - Dziennik Toruński

19 081

13 928

13 586

18 365

13 597

13 211

Kurier Szczeciński

21 737

14 176

12 589

19 498

13 070

11 353

Express Bydgoski

18 913

12 575

12 019

17 500

11 855

11 410

Super Nowości

16 188

9 831

9 831

14 627

8 551

8 551

Gazeta Współczesna

8 773

7 719

6 971

9 819

8 237

7 421

Kurier Poranny

7 389

6 148

5 578

8 409

6 798

6 208

Polska Kurier Lubelski

8 283

4 765

4 765

8 380

5 133

4 961

Polska Metropolia Warszawska

11 000

3 799

3 799

10 903

4 049

3 646

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

Dołącz do dyskusji: „Dziennik Zachodni” liderem dzienników regionalnych

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Wer
Mały, ale zasadniczy błąd w tytule. Jest napisane, że najwięcej zyskały "Nowiny". Tymczasem one straciły, zyskały za to "Super Nowości" - ich lokalny konkurent.
odpowiedź
User
gość
W Dzienniku Zachodnim zwolnień ciąg dalszy, do świąt poleci dużo ludzi, a jeszcze więcej po
odpowiedź