„Dzień dobry TVN” i „Pytanie na śniadanie” straciły widzów. Tylko „Nowy Dzień” na plusie
W I kwartale br. największą oglądalność spośród programów śniadaniowych miało „Dzień dobry TVN”. Magazyn ten zanotował jednak spadek widowni, tak jak „Pytanie na śniadanie”. Zyskał tylko nadawany w Polsacie „Nowy Dzień”.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od 1 stycznia do 31 marca 2016 średnia oglądalność magazynu „Dzień dobry TVN” (emisja w TVN od poniedziałku do soboty o godz. 8.00 i w niedziele o 8.30) wyniosła 544 tys. osób przy 10,99 proc. udziału w grupie 4+. Program miał o 53 tys. widzów mniej niż rok wcześniej.
Drugie miejsce należało do konkurencyjnego „Pytania na śniadanie” TVP2 (emisja od poniedziałku do piątku o 8.00 i w soboty o 7.30), które w analizowanym okresie przyciągało przed telewizory średnio 391 tys. osób, co przełożyło się na 8,60 proc. udziału. Rok wcześniej magazyn Dwójki śledziło 439 tys. widzów przy udziale wynoszącym 9,54 proc.
Trzecie miejsce zajął magazyn „Nowy dzień”, który pokazywany jest w Polsacie codziennie o godz. 6.00. W I kwartale br. jego widownia wyniosła 278 tys. osób, a jego udział wyniósł 12,15 proc. Program ten względem analogicznego okresu ub.r. zyskał 5 tys. widzów.
Również i wśród widzów w grupie komercyjnej pozycja lidera należała do „Dzień dobry TVN”. W I kwartale br. ten morning-show oglądało tutaj 265 tys. osób przy udziale wynoszącym 14,69 proc. Rok wcześniej program miał o 22 tys. oglądających więcej.
Widownia „Pytania na śniadania” w tej grupie wyniosła 120 tys. osób (7,31 proc. udziału), a „Nowy dzień” w Polsacie śledziło 123 tys. osób przy 15,18 proc. udziału.
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | 16-49 | ||||
Program | Okres | Stacja | AMR | SHR % | AMR | SHR % |
DZIEŃ DOBRY TVN | I kwartał 2015 | TVN | 596 887 | 11,66% | 286 559 | 15,06% |
I kwartał 2016 | TVN | 544 084 | 10,99% | 265 331 | 14,69% | |
| ||||||
PYTANIE NA ŚNIADANIE | I kwartał 2015 | TVP2 | 439 210 | 9,54% | 147 691 | 8,78% |
I kwartał 2016 | TVP2 | 391 110 | 8,60% | 119 680 | 7,31% | |
| ||||||
NOWY DZIEN | I kwartał 2015 | Polsat | 273 123 | 11,06% | 128 103 | 13,80% |
I kwartał 2016 | Polsat | 278 201 | 12,15% | 122 809 | 15,18% |
Dołącz do dyskusji: „Dzień dobry TVN” i „Pytanie na śniadanie” straciły widzów. Tylko „Nowy Dzień” na plusie