SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Duży spadek wpływów reklamowych Polsatu, więcej zarobiły kanały TVP i TVN

Liderem wpływów reklamowych w kwietniu b.r. była telewizja TVN. Stacja zarobiła cennikowo 294 mln złotych, drugie miejsce przypadło Polsatowi. Wśród stacji tematycznych na pierwszym miejscu znalazła się VIVA Polska - wzrost o 181 proc.

Wpływy z reklam TVN w kwietniu br. wyniosły 294,5 mln zł i były o 12,4 proc. wyższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku - pokazują przygotowane dla Wirtualnemedia.pl dane TNS OBOP, które powstały na podstawie oficjalnych cenników i nie obejmują rabatów.

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się Telewizja Polsat, która w zeszłym miesiącu zanotowała przychody reklamowe na poziomie 194 mln zł (o 23 proc. niższe niż w kwietniu 2008 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 164 mln zł, czyli o 34 proc. wyższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 - czwarta w rankingu - odnotowała wzrost wpływów z reklam o 26 proc. do poziomu 110 mln zł.

Szóstą lokatę zajęła stacja VIVA Polska, która była jednocześnie liderem kanałów tematycznych. W kwietniu br. jej przychody wyniosły 26 mln zł i były o 181 proc. wyższe niż rok temu.


IV 2009 ZMIANA
TVN 294 046 095 zł 12,4%
Polsat 194 105 011 zł -23,7%
TVP1 164 399 158 zł 34,6%
TVP2 110 354 394 zł 26,0%
TV4 26 982 973 zł 6,6%
VIVA Polska 25 957 290 zł 181,0%
AXN 25 259 603 zł -8,9%
TVN 24 23 161 774 zł 4,9%
TV Puls 19 585 317 zł -21,6%
MTV Polska 15 313 840 zł 10,9%
TVN Siedem 12 779 817 zł -10,9%
TVP INFO 12 226 385 zł 23,3%
TVN Style 11 708 792 zł 78,6%
Discovery 10 142 420 zł -17,8%
Tele 5 8 393 623 zł 26,1%
4fun TV 8 052 617 zł -31,4%
Jetix 7 370 550 zł -24,5%
Hallmark 6 475 665 zł -15,9%
VH1 Polska 5 741 970 zł 2,8%
National Geographic Channel 5 663 590 zł -19,8%


IV 2008
TVN 261 542 404 zł
Polsat 254 388 233 zł
TVP1 122 118 569 zł
TVP2 87 582 823 zł
AXN 27 736 170 zł
TV4 25 308 839 zł
TV Puls 24 978 818 zł
TVN 24 22 078 973 zł
TVN Siedem 14 337 959 zł
MTV Polska 13 808 945 zł
Discovery 12 332 910 zł
4fun TV 11 736 836 zł
TVP INFO 9 913 565 zł
Jetix 9 768 040 zł
VIVA Polska 9 236 745 zł
Hallmark 7 699 660 zł
Polsat Cafe 7 610 403 zł
Cartoon Network 7 326 100 zł
National Geographic Channel 7 063 880 zł
Tele 5 6 656 172 zł



Najwięksi reklamodawcy
Unilever Polska, Polska Telefonia Cyfrowa i Polkomtel to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji w kwietniu 2009 roku.

IV 2009
UNILEVER POLSKA 60 918 939 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 48 675 099 zł
POLKOMTEL 33 774 923 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 24 691 423 zł
L'OREAL POLSKA 24 640 258 zł
PTK CENTERTEL 22 993 640 zł
US PHARMACIA 22 940 727 zł
NESTLE POLSKA 21 755 374 zł
P4 18 087 419 zł
DANONE 17 578 385 zł
RECKITT BENCKISER 15 455 820 zł
MARS POLSKA 14 528 106 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES 12 856 447 zł
HENKEL 12 425 198 zł
KRAFT FOODS 12 171 123 zł
COLGATE - PALMOLIVE 11 781 040 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA 11 667 673 zł
NIVEA POLSKA 10 826 289 zł
TYMBARK 9 535 551 zł
AGORA S.A. 9 152 224 zł


IV 2008
UNILEVER POLSKA 50 401 080 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 39 900 630 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 27 402 365 zł
L'OREAL POLSKA 24 793 754 zł
POLKOMTEL 24 405 203 zł
PTK CENTERTEL 22 345 734 zł
DANONE 20 683 050 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES 19 482 235 zł
NESTLE POLSKA 18 557 825 zł
RECKITT BENCKISER 16 768 080 zł
HENKEL 12 527 740 zł
MASPEX WADOWICE 12 307 905 zł
P4 11 909 759 zł
PEPSI-COLA GENERAL BOTTLERS POLAND 10 874 559 zł
NIVEA POLSKA 10 725 105 zł
AGORA S.A. 10 456 302 zł
PKO BP 9 885 629 zł
MARS POLSKA 9 794 835 zł
US PHARMACIA 9 429 570 zł
JOHNSON & JOHNSON POLAND 9 420 613 zł



Wszystkie dane mają charakter cennikowy. Nie uwzględniają udzielanych rabatów.

Dołącz do dyskusji: Duży spadek wpływów reklamowych Polsatu, więcej zarobiły kanały TVP i TVN

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl