Duży spadek nakładów na reklamę w prasie
W III kwartale bieżącego roku dochody z reklam w tradycyjnej iinternetowej prasie codziennej wyniosły w USA 8,92 miliardadolarów.
To aż o 18 procent mniej (niecałe 2 miliardy dolarów) wporównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego oraz o 6,9procenta mniej w porównaniu z II kwartałem - informuje serwisMarketing Charts, powołując się na dane organizacji NewspaperAssociation of America (NAA).
Dochody z reklam w tradycyjnej drukowanej prasie zmniejszyły sięo 19,26 procenta, do najniższego w historii poziomu 8,19 miliardadolarów. Największy spadek odnotowano tutaj w przypadku ogłoszeń (o30,85 procenta, do 2,36 mld USD).
Z kolei w przypadku reklamy w internetowych serwisach gazetodnotowano 3-procentowy spadek dochodów z reklam, do poziomu 749milionów dolarów. Okres od lipca do września był drugim kwartałem zrzędu, w którym zmniejszyły się dochody z reklam w sieci (międzykwietniem a czerwcem spadek wyniósł 2,4 procenta).
Łączne dochody z reklam w sektorze amerykańskiej prasycodziennej maleją co każdy kwartał od okresu lipiec - wrzesień 2006roku.
źródło: Marketing Charts
Dołącz do dyskusji: Duży spadek nakładów na reklamę w prasie