SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Duży operator kablowy stracił 614 tys. abonentów telewizyjnych

Comcast, który w Stanach Zjednoczonych pod marką Xfinity dostarcza usługi płatnej telewizji i szerokopasmowego dostępu do internetu, w I kwartale 2023 roku 614 tys. abonentów telewizyjnych. Dla porównania, w IV kwartale 2022 roku ubytek klientów był mniejszy, bo wyniósł 444 tys.

Telewizor X Class TV operatora kablowego Comcast Telewizor X Class TV operatora kablowego Comcast

Mimo słabej sytuacji na rynku płatnej telewizji w USA, zysk netto Comcast wzrósł o 8 proc. do 3,83 mld dol. z 3,55 mld dol. w analogicznym okresie zeszłego roku. Pozytywny wpływ na wyniki ma m.in. rosnąca sprzedaż usług szybkiego dostępu do internetu. W pierwszych trzech miesiącach 2023 roku, Xfinity pozyskał 253 tys. takich abonentów.

Peacock wciąż przynosi duże straty

Należący do Comcast serwis streamingowy Peacock zwiększył liczbę subskrybentów z 20 do 22 mln, a jego przychody wzrosły do 685 mln euro, czyli o 45 proc. w porównaniu z ostatnim kwartałem 2022 roku. Mimo tego serwis odnotował stratę w wysokości 704 mln dol. Pod koniec zeszłego roku było to 978 mln dol.

- Osiągnęliśmy to wszystko, kontynuując inwestycje w przyszłe inicjatywy rozwojowe. Ponadto, co ważne, odnotowaliśmy solidny wzrost przychodów w naszych dochodowych działach łączności, jednocześnie zwiększając liczbę abonentów Peacock o ponad 60 procent rok do roku - powiedział dyrektor generalny Comcast Brian Roberts.

Problemy dostawców płatnej telewizji w USA

Z raportu Leichtman Research Group wynika, że najwięksi operatorzy płatnej telewizji w Stanach Zjednoczonych stracili w 2022 roku 5,88 mln abonentów. Dla porównania w 2021 roku baza klientów platform cyfrowych i sieci kablowych w USA skurczyła się o 4,70 mln osób.

Wpływ na to ma coraz większa popularność serwisów streamingowych, takich jak Netflix, Amazon Prime Video, HBO Max czy Disney+. W USA oferowanych jest też najwięcej darmowych kanałów z reklamami w streamingu (FAST). Największą popularnością na świecie w tym kraju cieszy się też piractwo IPTV.

Spadki dotykają nie tylko operatorów kablowych, takich jak Comcast, ale również platformy satelitarne. DirectTV ma obecnie 13,1 mln abonentów po utracie 1,5 mln w 2022 roku. W 2015 roku baza klientów tego operatora wynosiła 25,47 mln. Konkurencyjna platforma Dish Network ma obecnie 7,416 mln klientów, co oznacza spadek o 805 tys. W 2009 roku firma posiadała ponad 22 mln abonentów.

W ostatnim czasie spadki liczby abonentów telewizyjnych odnotowały także polskie platformy cyfrowe Polsat Box i Orange. Pierwsza firma miała 113 tys. abonentów indywidualnych mniej niż przed rokiem, a w przypadku Orange liczba ta spadła o 35 tys. Canal+ od czerwca 2020 roku nie aktualizuje danych o liczbie klientów.

Dołącz do dyskusji: Duży operator kablowy stracił 614 tys. abonentów telewizyjnych

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
D
Śmiem twierdzić że Amerykanie olaliby platformy streamingowe gdyby nie były takie tanie w porównaniu z ceną telewizji kablowej. Takie 15 - 20 dolców na Netflixa to tylko 10 procent ceny kablówki.
16 9
odpowiedź
User
TV is dead
Ciekawe co po śmierci TV będzie robić taka KRRiT?
0 0
odpowiedź
User
Aron
Ciekawe co po śmierci TV będzie robić taka KRRiT?
Zmienią nazwę na KR - Krajową Radę
16 4
odpowiedź