Drugi sezon programu „Sonda 2” śledziło 600 tys. widzów. TVP2 przegrała z konkurencją
Drugi sezon „Sondy 2” śledziło średnio 601 tys. widzów. TVP2 w czasie nadawania misyjnej produkcji przegrała ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 3,16 mln zł.
Program „Sonda 2” w jesiennej ramówce 2016 roku pokazywany był na antenie TVP2 w soboty i niedziele około godz. 14.35 (tuż po popularnym teleturnieju „Familiada”).
Średnia widownia premierowych odcinków audycji w okresie od 3 września do 20 listopada br. wyniosła 601 tys. osób, co przełożyło się na 6,37 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 3,86 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 5,05 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Największą widownię przyciągnął odcinek z 13 listopada br., który śledziło średnio 969 tys. widzów. Wszystkie trzy topowe wydania audycji, to emisje niedzielne.
Data | Start | Koniec | Wszyscy 4+ | |
AMR | SHR % | |||
13-11-2016 | 14:38:40 | 15:04:22 | 969 289 | 7,77% |
09-10-2016 | 14:40:03 | 15:04:19 | 944 077 | 8,13% |
06-11-2016 | 14:35:54 | 15:01:15 | 909 659 | 7,33% |
Dla porównania pierwszy sezon „Sondy 2”, pokazywany w okresie od 14 marca do 6 czerwca br., oglądało średnio 967 tys. widzów, co przekładało się na 8,01 proc. udziału w grupie 4+ i 6,49 proc. w 16-49. Audycja pokazywana była jednak w zupełnie innym paśmie - w poniedziałki o 21.50 i 22.15.
TVP2 w czasie emisji „Sondy 2” przegrała walkę o widza ze konkurentami w rynku telewizyjnym wśród tzw. „wielkiej czwórki”. Liderem w tym paśmie był TVN, który pokazywał wówczas powtórki programów „Top model”, „Azja Express” i „Mam talent!”, co przełożyło się na 9,57 proc. udziału. Drugi był Polsat (gł. „Hell’s Kitchen” i filmy fabularne; 8,95 proc. udziału), a trzecia - TVP1 (różne audycje, m.in. serial „Ojciec Mateusz”; 6,61 proc. udziału).
Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie wiekowej 16-59. Z kolei w grupie 16-49 liderem był Polsat, mający nieco wyższy wynik niż TVN.
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | 16-59 | |||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
TVN | 903 334 | 9,57% | 431 857 | 11,41% | 611 539 | 11,02% |
Polsat | 844 615 | 8,95% | 462 924 | 12,23% | 583 569 | 10,51% |
TVP1 | 623 569 | 6,61% | 171 087 | 4,52% | 289 049 | 5,21% |
TVP2 - Sonda 2 | 601 218 | 6,37% | 150 032 | 3,96% | 280 540 | 5,05% |
Wpływy z reklam pokazanych wokół 22 premierowych odcinków drugiej serii audycji wyniosły 3,16 mln zł. Dla porównania, pierwsza edycja (licząca 20. wydań) zarobiła z reklam 4,27 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
„Sonda 2” przybliża widzom zagadnienia dotyczące różnych dziedzin nauki - fizyki, chemii, informatyki, biologii czy medycyny. Gospodarzem cyklu jest dr Tomasz Rożek.
W drugim sezonie programu nieznacznie zmieniła się jego formuła. Do każdego odcinka zapraszany był główny gość. Pojawiali się w nim m.in. młodzi naukowcy i dziennikarze naukowi.
Udział Dwójki w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w październiku br. wyniósł 8,34 proc.
Dołącz do dyskusji: Drugi sezon programu „Sonda 2” śledziło 600 tys. widzów. TVP2 przegrała z konkurencją