Dropbox wchodzi na giełdę. "Najgorętszy debiut od czasu Snapchata"
W piątek 23 marca na amerykańskiej giełdzie zadebiutuje Dropbox, firma zajmująca się przechowywaniem plików w chmurze. Wycenę spółki poznamy na dzień przed debiutem.
![](https://static.wirtualnemedia.pl/media/top/dropbox-logo.png)
Agencja Reuters informuje, że liczba chętnych na akcje Dropboxa przekracza liczbę wyemitowanych papierów. Nie ma jednak pewności, czy liczba ta wystarczy do podniesienia progu IPO w zakresie 16-18 dolarów za akcję.
- Oczekuje się, że IPO spółki będzie największą ofertą publiczną na amerykańskim parkiecie od czasów Snapchata, który stał się spółką publiczną nieco ponad rok temu, 2 marca 2017 roku. Snap wciąż stara się znaleźć swoje miejsce, zaś oczekiwania wobec Dropboxa są wysokie choć obarczone pewnymi obawami - ocenia Clement Thibault, analityk Investing.com.
Zdaniem eksperta, wycena spółki może przekroczyć nawet mld dolarów przy cenie 17 dolarów za akcję.
- W momencie gdy kapitalizacja rynkowa spółki ma wynieść od siedmiu do ośmiu miliardów dolarów, Dropbox jest teraz wyceniany znacznie niżej niż trakcie ostatniej rundy ofert prywatnych w 2014 roku. Wówczas wyceniano go na ponad 10 miliardów dolarów. Jeżeli oczekiwania spółki co do wyceny akcji na poziomie 16-18 dolarów za akcję nie ulegną zmianie, wówczas Dropbox będzie wart $7,4 mld przy poziomie $17 za papier - komentuje Clement Thibault.
Dropbox to uruchomiona w 2008 r. internetowa platforma pozwalająca użytkownikom na przechowywanie ich danych w chmurze na serwerach prowadzonych przez firmę. Usługa jest dostępna zarówno w darmowej jak i płatnej wersji. Pierwsze informacje o starcie na giełdzie firmy pojawiły się już w styczniu tego roku.
Dołącz do dyskusji: Dropbox wchodzi na giełdę. "Najgorętszy debiut od czasu Snapchata"