SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Rzeczpospolita” i „Głos Wielkopolski” liderami sprzedaży e-wydań w I półroczu

W pierwszym półroczu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Głos Wielkopolski” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

„Rzeczpospolita” (Gremi Media) w pierwszym półroczu 2018 roku miała średnią sprzedaż e-wydań na poziomie 10 965 egz. W skali roku tytuł ten zanotował spadek wynoszący 4,28 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą pozycję w badanym okresie zajął „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ze średnim wynikiem na poziomie 10 641 egz., o 1,13 proc. wyższym niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się najbardziej w zestawieniu - o 2,09 proc. do 3 080 egz.

Z kolei największy spadek sprzedaży e-wydań, wynoszący 10,89 proc. do 311 egz., zanotował z kolei „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten w rankingu spadł z szóstej na siódmą lokatę.

Wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w pierwszym półroczu 2018 roku należała do „Głosu Wielkopolskiego” (Polska Press Grupa), który awansował z trzeciej lokaty. Jego wynik wyniósł 1 043 egz., po wzroście o 69,59 proc.

Drugie miejsce zajął „Dziennik Zachodni” (Polska Press Grupa), awansujący z szóstej pozycji. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w analizowanym okresie wyniosła 1 021 egz., po wzroście o 136,89 proc.

Podium, po awansie z 8. pozycji, uzupełnia „Gazeta Wrocławska” (Polska Press Grupa), której średni wynik e-wydań zwiększył się o 115,45 proc. do 795 egz.

Największym wzrostem - o 1251,02 proc. do 662 egz. - pochwalić się mógł „Gazeta Olsztyńska / Dziennik Elbląski” (Grupa WM). Tytuł ten w zestawieniu był 6., po awansie z 22. lokaty.

Z kolei najwięcej stracił „Express Bydgoski” (również Polska Press Grupa), która w rankingu spadł z miejsca 14. na 20. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się o 27,22 proc. i ostatecznie wyniósł 115 egz.

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Rzeczpospolita” i „Głos Wielkopolski” liderami sprzedaży e-wydań w I półroczu

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gomez
Gdzie te mityczne 100 tys. GW?
0 0
odpowiedź
User
Księgowa
Wyborczej spadło z 1690 do 1660 e-wydań? Na szczęście ma milionowe wpływy z setek tysięcy e-prenumerat :)
0 0
odpowiedź
User
al
Zastanawiam się, kto kupuje jeszcze Rzeczpospolita, zawłaszczona przez medialnego kombinatora o nazwisku Hajdarowicz ?
0 0
odpowiedź