"Czarny piątek" - 816 mln USD na zakupy online
Od 1 do 25 listopada Amerykanie wydali na zakupy w sieci ponad 12,7 miliarda dolarów.
To o 15 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego - wynika z danych firmy badawczej comScore.
W przypadający na miniony czwartek dzień Święta Dziękczynienia, wydatki Amerykanów na zakupy online wyniosły 479 milionów dolarów (wzrost o 18 proc.).
Z kolei dzień później - w tzw. "Black Friday" - sięgnęły rekordowego w bieżącym roku poziomu 816 milionów dolarów (wzrost o 26 proc.).
W miniony piątek strony internetowych sklepów odwiedziło 50 milionów amerykańskich internautów - o 35 proc. więcej niż rok wcześniej. Najpopularniejsze były witryny Amazona, które odwiedziło o 50 proc. więcej użytkowników niż serwisy jakiegokolwiek innego sprzedawcy. Na kolejnych miejscach znalazły się strony Walmart, Best Buy, Target i Apple. Cała czołowa piątka odnotowała w ujęciu rocznym dwucyfrowy wzrost liczby odwiedzających.
Analitycy comScore prognozują, że podczas całego tegorocznego świątecznego okresu zakupów (1 listopada - 31 grudnia) Amerykanie wydadzą na zakupy w sieci łącznie 37,6 miliarda dolarów - o 15 proc. więcej niż w zeszłym roku.
Dołącz do dyskusji: "Czarny piątek" - 816 mln USD na zakupy online