Cyfrowy Polsat ma własny magazyn telewizyjny
Cyfrowy Polsat rozpoczął wydawanie bezpłatnego magazynu telewizyjnego „tv2TYGODNIK” skierowanego do abonentów platformy i wysyłanego co dwa tygodnie bezpośrednio do ich domów. Tytuł przygotowuje Axel Springer Polska.
- Zdecydowaliśmy się przygotować produkt, którego oczekują nasi abonenci. Istniejące na rynku przewodniki telewizyjne nie spełniały bowiem ich oczekiwań – mówił na konferencji Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu. Jak wynika z badania przeprowadzonego w maju br. przez MillwardBrown SMG/KRC na zlecenie spółki, 86 proc. obecnych abonentów platformy jednoznacznie wskazało, że chce otrzymywać darmowy przewodnik telewizyjny.
„tv2TYGODNIK” ma 116 stron wydrukowanych w formacie 210x280 mm, na których znaleźć można program 79 stacji dostępnych za pomocą dekoderów platformy, wywiady z gwiazdami, doniesienia z planów filmowych, ciekawostki z życia znanych ludzi, opisy seriali i omówienia wydarzeń sportowych. W piśmie są też sekcje o tematyce poradniczej, kulinarnej, podróżniczej czy krzyżówki. Istotnym elementem dwutygodnika są strony poświęcone usługom Cyfrowego Polsatu – znaleźć można tam ofertę VOD czy informacje o usłudze internetowej.
Magazyn wysyłany będzie za darmo do abonentów Cyfrowego Polsatu za pośrednictwem prywatnych operatorów pocztowych. Pierwszy numer otrzymają wszyscy klienci platformy (na koniec czerwca br. Cyfrowy Polsat miał ich 3,26 mln), by otrzymywać kolejne, będą musieli wyrazić na to zgodę poprzez odesłanie specjalnego formularza lub telefonicznie. Pismo utrzymywać się będzie z reklam, zarówno tych drukowanych wewnątrz, jak dołączanych do niego próbek czy kupowanych rabatowych.
- Jest to produkt komplementarny z naszą usługą telewizyjną. Sprawi on, że lojalność naszych klientów będzie większa. “tv2TYGODNIK” to także platforma komunikacji z abonentami, a obecnie Cyfrowy Polsat to nie tylko telewizja, oferujemy też internet i telefon – tłumaczył Dominik Libicki. Pytany o rentowność projektu, odpowiedział, że moment jej osiągnięcia zależy od liczby gospodarstw, które otrzymywać będą magazyn. - Jeżeli tylko połowa z nich się na to zdecyduje, to rentowność zostanie osiągnięta bardzo szybko – wyjaśnił Libicki, ale konkretów nie chciał podać.
Cyfrowy Polsat jest wydawcą dwutygodnika i właścicielem tytułu, a projekt prowadzi we współpracy z wydawnictwem Axel Springer Polska, które jest odpowiedzialne za redakcję i pozyskiwanie reklam do magazynu. Nad projektem ze strony tej spółki czuwają ludzie związani w przeszłości z Wydawnictwem Bauer, największym wydawcą TV guide'ów w Polsce: Adam Wilk, który jest dyrektorem działu projektów specjalnych ASP i Agnieszka Keller, koordynująca projekt magazynu (oboje w Bauerze kierowali pionem wydawniczym pism TV). Redaktor prowadzącą pisma jest Magdalena Micuła, która wcześniej była naczelną “Super TV” w Bauerze. Redaktor naczelną “tv2TYGODNIKA” została natomiast Karina Jakóbiak - Kapusta, zastępca dyrektora marketingu Cyfrowego Polsatu ds. Komunikacji.
Magazyn powstaje też przy współpracy spółki celowej Media Marketing Distribution, która zajmuje się drukiem magazynu, jego dystrybucją oraz pozyskiwaniem klientów reklamowych oferujących inserty, próbki towarów i niestandardowe działania marketingowe.
Dział projektów specjalnych Axel Springer przygotowuje też dwumiesięcznik 'Plus+“ dla abonentów konkurencyjnej platformy Cyfra+, ale ma on charakter bardziej lifestylowy i nie zawiera programu telewizyjnego.
Dołącz do dyskusji: Cyfrowy Polsat ma własny magazyn telewizyjny