comScore analizuje rynek serwisów społecznościowych w regionie Azji i Pacyfiku
240,3 miliona (50,8 proc.) internautów z regionu Azji i Pacyfiku (poza Chinami) logowało się w lutym tego roku na strony serwisów społecznościowych.
Na tego typu stronach spędzili oni średnio 2,5 godziny, a odwiedzili je średnio około 15 razy - wynika z danych firmy badawczej comScore.
Najwyższy wskaźnik penetracji, czyli stosunek liczby użytkowników portali społecznościowych do liczby internautów, odnotowano na Filipinach - 90,3 proc. Następne pod tym względem były Australia (89,6 proc.), Indonezja (88,6 proc.), Malezja (84,7 proc.), Singapur (83,7 proc.), Nowa Zelandia (81,2 proc.), Tajwan (75,9 proc.), Hong Kong (75,4 proc.), Indie (68,5 proc.), Korea Południowa (63,5 proc.), Wietnam (46,1 proc.) oraz Japonia (42,3 proc.).
Na Filipinach odnotowano również największy poziom zaangażowania w korzystanie z serwisów społecznościowych, jako że tamtejsi użytkownicy spędzili w lutym na ich stronach średnio 5,5 godziny i odwiedzili je średnio 26 razy. Wysokie wskaźniki odnotowano tutaj także w Indonezji (5,4 godz. i 22 wizyty), Australii (3,8 godz. i 20 wizyt) oraz Malezji (blisko 3,8 godz. i 22 wizyty).
Generalnie najpopularniejszym portalem społecznościowym w omawianym regionie był Facebook, który mógł pochwalić się pozycją lidera na ośmiu z dwunastu poddanych analizie rynków - filipińskim, australijskim, indonezyjskim, malezyjskim, singapurskim, nowozelandzkim, hongkońskim i wietnamskim. Tymczasem na Tajwanie najwięcej uzytkowników miał Wretch.cc, w Indiach Orkut, w Korei Południowej CyWorld, a w Japonii Mixi.jp.
Dołącz do dyskusji: comScore analizuje rynek serwisów społecznościowych w regionie Azji i Pacyfiku