SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Comperia: w 2017 roku wpływy wzrosły o 37 proc., a strata zmalała ponad dwukrotnie

W ub.r. grupa kapitałowa Comperia (wydawca m.in. serwisów Comperia.pl, eHipoteka.com, Banki.pl, Telepolis.pl) zanotowała 22,38 mln zł wpływów ze sprzedaży (po wzroście o 37 proc. w skali roku) i 3,38 mln zł straty netto (wobec 8,86 mln zł straty w 2016 roku).

Shutterstock.comShutterstock.com

Comperia w ub.r. miała niecałe 4 mln zł straty ze sprzedaży (wobec 6,92 mln zł w 2016 roku) oraz 1,12 mln zł zysku EBITDA (w 2016 roku było to 5,1 mln zł straty EBITDA).

- Działania biznesowe podejmowane były głównie w segmencie reklamy efektywnościowej z bankami i innymi instytucjami finansowymi. Stabilizacja przychodów pozwoliła rozpocząć prace nad nowymi produktami dla naszych klientów. Wraz z dobrą pozycja rynkową Comperia.pl daje to solidną podstawę do wzrostu przychodów w roku 2018 - stwierdził prezes spółki Grzegorz Długosz w liście do akcjonariuszy.

Długosz prezesem firmy został w sierpniu ub.r., niedługo potem członkiem zarządu został Wojciech Małek.

- Podjęto wewnętrzne prace nad analizą kierunków rozwoju firmy. W ich wyniku spółka postanowiła pozyskać kapitał na rozwój w drodze emisji akcji. W pierwszej połowie 2018 r prace te będą finalizowane - dodał Grzegorz Długosz. Ten zamiar spółka ogłosiła w połowie stycznia.

Przychody Comperii z produktów kredytowych wzrosły w skali roku o 30 proc. do 9,77 mln zł, z produktów lokacyjnych - o 68 proc. do 6,36 mln zł, a z działalności ubezpieczeniowej - o 78 proc. do 1,84 mln zł.

Wpływy z produktów kredytowych i lokacyjnych stanowiły w ub.r. 72 proc. wszystkich przychodów firmy, wobec 69 proc. w 2016 roku.

- Segment ubezpieczeń powrócił na ścieżkę rozwoju w budowaniu sieci sprzedaży oraz rozwoju informatycznych platform obsługi klienta i sprzedaży. Strata realizowana na tym segmencie działalności była mniejsza od planowanej - zaznaczył Grzegorz Długosz. - Rozpoczęliśmy przygotowania do działania w nowych warunkach regulacyjnych w tym RODO i PSD2. Spółka prowadzi szereg projektów rozwojowych z zakresu obecnie obsługiwanego biznesu oraz poszerzenia potencjału przychodów - opisał.

Dołącz do dyskusji: Comperia: w 2017 roku wpływy wzrosły o 37 proc., a strata zmalała ponad dwukrotnie

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
grzechu
Wszyscy wiedzieli że nie da się tak prowadzić biznesu jak to robiła comperia w swoich "najlepszych" latach. Przede wszystkim bardzo wysokie koszty i nonszalancja w wydawaniu kasy (np. reklama telewizyjna) kiedy bankier czy money nawet o tym nie myślały ( a były i są w dużo lepszej sytuacji). Panowie byli mocno pewni siebie a dzisiaj żadnego z nich nie ma w spółce.
odpowiedź