Coca-Cola: więcej napojów niskokalorycznych, info o kaloriach na etykiecie
- Umieszczanie informacji o kaloryczności na przednich etykietach, promowanie aktywności fizycznej, rezygnacja z reklam wśród dzieci poniżej 12. roku życia i większa liczba niskokalorycznych napojów - to główne cele Coca-Coli na najbliższe lata.
Jak oficjalnie poinformowano, Coca-Cola chce realizować wszystkie zamierzone cele w ramach kampanii wspierającej walkę z otyłością na wszystkich 200 rynkach, na których firma jest obecna. - Otyłość jest obecnie najtrudniejszym problemem zdrowotnym dotykającym niemal każdą rodzinę i społeczność na całym świecie. Jest to problem społeczny, który wymaga zaangażowania każdego z nas. Jesteśmy zobowiązani, aby uczestniczyć w rozwiązaniu tej kwestii - powiedział podczas czwartkowej konferencji prasowej zorganizowanej w Atlancie Muhtar Kent, prezes zarządu i dyrektor generalny The Coca-Cola Company.
Deklaracja ze strony Coca-Coli nie jest jednak tylko gestem dobrej woli, lecz jest to także działanie wymuszone z powodu zmasowanej krytyki, jaka szczególnie w Ameryce oraz w Europie kierowana jest pod adresem producentów napojów gazowanych. Dietetycy zarzucają dużym koncernom, że produkują napoje przy użyciu ogromnej ilości cukru, co jest kluczowym aspektem przyczyniającym się do epidemii otyłości, a także innych chorób.
Reakcją na takie zarzuty była m.in. kampania reklamowa Coca-Coli, która ruszyła w amerykańskiej telewizji z początkiem bieżącego roku. Dwuminutowy klip pt. „Coming Together” emitowany był w czasie największej oglądalności na antenach stacji CNN, Fox News i MSNBC. Coca-Cola zapewniała, że jej celem jest wsparcie osób walczących z otyłością i zachęcenie do wspólnego działania (więcej na ten temat).
Coca-Cola sukcesywnie wprowadza na rynek napoje o niskiej wartości kalorycznej oraz bez zawartości kalorii. W Europie już od 2006 roku zaczęto podawać na etykietach informacje o kaloryczności. Firma jest także patronem kilkudziesięciu programów promujących aktywne życie na całym świecie. Działania reklamowe nie są prowadzone w szkołach podstawowych ani w gimnazjach. W Polsce Coca-Cola wspiera m.in. turniej piłki nożnej dla młodzieży - Coca-Cola Cup, który ma już 15-letnią tradycję.
W ostatnim czasie koncern coraz częściej odnosi się do problemu otyłości także w reklamach. Pod koniec kwietnia br. ruszyła w Polsce telewizyjna kampania pod hasłem „Ruch to radość”. W reklamie firma podkreśla wartość ruchu w codziennym życiu oraz radość, jaką dają nawet najmniejsze i najbardziej oczywiste aktywności (więcej na ten temat).
Pod hasłem „Uwierzysz, jak spróbujesz” realizowana jest także kampania reklamowa Coca-Coli Zero, która produkowana jest bez dodatku cukru. W reklamie sprzedawca z kinowego baru wciąga widzów jednego z seansów filmowych w zabawną intrygę. Nalewa im Coca-Colę Zero do kubków wskazujących na zwykłą Coca-Colę, o czym informuje dopiero przed samą projekcją filmu (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Coca-Cola: więcej napojów niskokalorycznych, info o kaloriach na etykiecie