Co trzeci internauta w Polsce ma tablet, ubywa komputerów stacjonarnych
Już 30 proc. polskich internautów ma tablet, który coraz częściej staje się substytutem komputera. W ciągu dwóch lat ponad trzykrotnie wzrósł odsetek internautów korzystających z tabletu - wynika z II części tegorocznego badania MEC Mobile Report.
Odsetek posiadaczy tabletów wśród internautów rok temu wynosił 17 proc., a w 2012 r. - zaledwie 9 proc. Wraz ze wzrostem nasycenia laptopami i tabletami, sukcesywnie spada odsetek użytkowników, którzy do łączenia się z internetem używają komputera stacjonarnego. Ich udział na przestrzeni ostatnich dwóch lat spadł o ponad 10 proc.
Tablety cieszą się największą popularnością wśród 30-latków - w tej grupie wiekowych nasycenie tymi urządzeniami sięga blisko 40 proc., by wśród 55-59-latków spaść do niespełna 20 proc. Wyższy, bo wynoszący 41 proc., jest też odsetek posiadaczy tabletów wśród użytkowników smartfonów.
- Jako kanał reklamowy, tablety wciąż są na początku drogi. 10-calowy ekran, akcelerometr i ekran dotykowy dają duże możliwości kreatywne, ale zasięg kampanii wykorzystujących aplikacje czy wydania tabletowe pozostaje wciąż ograniczeniem - mówi Piotr Adamczyk, kierujący w MEC działem tworzącym kampanie mobilne. - Tablety umożliwiają jednak dotarcie do zasobnych, wielkomiejskich konsumentów, co wykorzystują już nie tylko, choć głównie, reklamodawcy marek premium - dodaje.
Jak wynika z Mobile MEC Report, 25 proc. użytkowników tabletów rekrutuje się z gospodarstw o miesięcznym dochodzie przynajmniej 5 tys. zł (wśród pozostałych internautów jest ich 14 proc.), a 40 proc. mieszka w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców (wśród pozostałych internautów - niespełna 28 proc.).
Tablety są używane przede wszystkim do przeglądania internetu, grania oraz do korzystania z multimediów. Aż dla jednej trzeciej użytkowników tablet jest zamiennikiem laptopa.
W porównaniu ze smartfonami, tablety to urządzenia w większym stopniu monopolizujące uwagę użytkowników. W czasie korzystania ze smartfonu, blisko 60 proc. internautów zdarza się jednocześnie oglądać telewizję, słuchać muzyki (48 proc.), grać (22 proc.), czy czytać gazety (18 proc.). W przypadku tabletów te odsetki spadają od kilku do kilkunastu pkt. proc.
Dominującą pozycję na rynku tabletów ma marka Samsung - 30 proc. internautów twierdzi, że korzysta z tabletu tej marki. Jednak w porównaniu ze smartfonami, wciąż jest to segment w większym stopniu rozdrobniony - jedna trzecia użytkowników posiada tablet innej marki niż te, które posiadają kluczowi gracze na rynku.
Badanie MEC Mobile Report zrealizowano przez MEC Analytics & Insight w maju br., na próbie 1353 internautów powyżej 15 lat.
Dołącz do dyskusji: Co trzeci internauta w Polsce ma tablet, ubywa komputerów stacjonarnych