Co czwarty Polak czyta „Tele Tydzień”, co szósty „Życie na Gorąco”
W II półroczu 2013 roku liderem czytelnictwa tygodników w Polsce pozostał „Tele Tydzień”. Z kolei wśród dwutygodników na pierwszym miejscu znalazła się „Przyjaciółka” - wynika z najnowszej fali badania PBC.
Po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) w okresie od lipca do grudnia 2013 roku sięgało 26,22 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,36 pkt. proc.
Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie czytany był przez 17,31 proc. respondentów (wzrost o 0,23 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.
Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 13,87 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,47 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 12,40 proc. pytanych, co oznacza wzrost o 1,41 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,85 proc. czytelników, czyli o 1,15 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.
Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa wzrósł z 5,51 proc. do 5,72 proc.
Tygodniki | lipiec 2013 : grudzień 2013 | lipiec 2012 : grudzień 2012 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 26,22% | 27,58% |
Życie na Gorąco | 17,31% | 17,08% |
Chwila dla Ciebie | 13,87% | 13,47% |
Angora | 12,40% | 10,99% |
Newsweek | 8,85% | 7,70% |
Auto Świat | 7,12% | 5,68% |
Wprost | 5,72% | 5,51% |
Twoje Imperium | 5,09% | 4,83% |
To & Owo | 4,92% | 4,55% |
Polityka | 4,81% | 5,51% |
Na Żywo | 4,72% | 4,30% |
kropka tv | 4,20% | 3,55% |
Gość Niedzielny | 3,91% | 3,89% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,22% | 3,52% |
Rewia | 3,09% | 2,57% |
Motor | 2,79% | 2,36% |
Przekrój | 2,30% | 2,03% |
Świat & Ludzie | 2,24% | 1,97% |
Uważam Rze inaczej pisane | 2,11% | 3,17% |
Teleprogramy | 2,05% | 2,49% |
Super TV | 2,03% | 2,51% |
Teraz | 1,50% | 1,03% |
Tele Max | 1,36% | 1,33% |
W Sieci | 1,19% | - |
Tygodnik Siedlecki | 0,73% | 0,64% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,66% | 0,52% |
MM Moje Miasto | 0,56% | 0,52% |
City | 0,44% | 0,19% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,40% | 0,47% |
Teraz Opole | 0,07% | 0,01% |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w II półroczu ub.r., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 13,94 proc. respondentów, czyli o 0,41 pkt. proc. mniej niż w analogicznym okresie 2012 roku.
Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Pani Domu”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 13,94 proc. do 13,90 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 0,50 pkt. proc. i wyniosło 12,03 proc.
Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,33 proc. respondentów (do góry o 1,23 pkt. proc.). Do czerwca 2012 roku magazyn ten był miesięcznikiem.
Dwutygodniki | lipiec 2013 : grudzień 2013 | lipiec 2012 : grudzień 2012 |
PBC | ||
Tytuł | Procent respondentów | |
Przyjaciółka | 13,94% | 14,35% |
Pani Domu | 13,90% | 13,94% |
Tina | 12,03% | 12,53% |
Naj | 11,33% | 10,10% |
Viva | 9,33% | 9,26% |
Gala | 9,24% | 8,26% |
Z Życia Wzięte | 7,87% | 7,93% |
Party Życie Gwiazd | 7,67% | 6,56% |
Show | 5,15% | 4,11% |
Tele Świat | 4,80% | 3,37% |
Takie jest Życie | 4,55% | 3,85% |
Świat Seriali | 3,50% | 3,37% |
Sukcesy i Porażki | 3,32% | 2,90% |
Bravo | 2,36% | 2,53% |
Flesz Gwiazdy & Styl | 2,30% | 1,88% |
Bravo Sport | 1,93% | 1,99% |
Grazia | 1,88% | - |
Relaks | 1,69% | 1,23% |
TV14 | 1,35% | 1,28% |
Forum | 1,04% | - |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od lipca 2012 roku do grudnia 2012 roku na losowej próbie 24 040 przypadków i w okresie od lipca 2013 roku do grudnia 2013 roku na losowej próbie 21 043 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
W lipcu 2013 roku nie był badany tygodnik „Kropka.tv”, a w okresie od października do grudnia 2013 - „Przekrój”.
Dołącz do dyskusji: Co czwarty Polak czyta „Tele Tydzień”, co szósty „Życie na Gorąco”
Newsweek czyta 8,8% a Gość Niedzielny 3,9% a prawda jest taka, że Gościa czyta o 20 tys więcej czytalników.
KTO ROBI TE SONDAŻE???!!! FOXTV CZY LISWEEK???