SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Cennikowe wzrosty reklamowe w radiu, magazynach i dziennikach - w dół kina

Przez jedenaście miesięcy br. tradycyjne media zwiększyły cennikowe wpływy z reklam o 6,3 proc. w skali roku. Tylko kina zanotowały spadki, natomiast najwyższe wzrosty miały magazyny, radio i indoor.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Przychody z reklam mediów pozainternetowych wyniosły w okresie od stycznia do listopada br. cennikowo 27,6 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe bez rabatów). To o 6,3 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem 2014 roku.

Ponad połowa tych wydatków trafiła do telewizji, której przychody wyniosły 15,1 mld zł, czyli zaledwie o 0,5 proc. więcej niż przed rokiem. Stacje radiowe zarobiły z kolei blisko 5 mld zł, co oznacza wzrost o 24,4 proc. w skali roku.

Reklamodawcy na wsparcie na łamach magazynów wydali prawie 3,3 mld zł, zwiększając te nakłady o 19,2 proc. rok do roku. Więcej przeznaczyli również na reklamy na łamach dzienników (o 0,2 proc.) - 1,45 mld zł.

W omawianym okresie wydatki na reklamę zewnętrzną wzrosły o 5,5 proc., do 1,4 mld zł, a na indoor - o 88,8 proc., z 19,7 do 37,3 mln zł.

Mniejszym zainteresowaniem marketerów cieszyła się reklama kinowa, na którą wydano nieco ponad 1,3 mld zł, o 2,8 proc. mniej niż rok wcześniej.

Wpływy reklamowe mediów

(dane Kantar Media, cennikowe, bez rabatów)

WIRTUALNEMEDIA.PL

I-XI 2014

I-XI 2015

zmiana proc.

Telewizja

15 032 492 954 zł

15 104 019 660 zł

0,5

Radio

3 999 515 385 zł

4 973 944 002 zł

24,4

Gazety

1 449 604 367 zł

1 452 050 323 zł

0,2

Magazyny

2 764 552 081 zł

3 294 119 247 zł

19,2

Outdoor

1 328 862 841 zł

1 401 457 924 zł

5,5

Kina

1 388 375 590 zł

1 348 859 282 zł

-2,8

Indoor

19 735 900 zł

37 257 400 zł

88,8

razem

25 983 139 118 zł

27 611 707 838 zł

6,3

Dołącz do dyskusji: Cennikowe wzrosty reklamowe w radiu, magazynach i dziennikach - w dół kina

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl