Cennikowe wzrosty reklamowe w radiu, magazynach i dziennikach - w dół kina
Przez jedenaście miesięcy br. tradycyjne media zwiększyły cennikowe wpływy z reklam o 6,3 proc. w skali roku. Tylko kina zanotowały spadki, natomiast najwyższe wzrosty miały magazyny, radio i indoor.
Przychody z reklam mediów pozainternetowych wyniosły w okresie od stycznia do listopada br. cennikowo 27,6 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe bez rabatów). To o 6,3 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem 2014 roku.
Ponad połowa tych wydatków trafiła do telewizji, której przychody wyniosły 15,1 mld zł, czyli zaledwie o 0,5 proc. więcej niż przed rokiem. Stacje radiowe zarobiły z kolei blisko 5 mld zł, co oznacza wzrost o 24,4 proc. w skali roku.
Reklamodawcy na wsparcie na łamach magazynów wydali prawie 3,3 mld zł, zwiększając te nakłady o 19,2 proc. rok do roku. Więcej przeznaczyli również na reklamy na łamach dzienników (o 0,2 proc.) - 1,45 mld zł.
W omawianym okresie wydatki na reklamę zewnętrzną wzrosły o 5,5 proc., do 1,4 mld zł, a na indoor - o 88,8 proc., z 19,7 do 37,3 mln zł.
Mniejszym zainteresowaniem marketerów cieszyła się reklama kinowa, na którą wydano nieco ponad 1,3 mld zł, o 2,8 proc. mniej niż rok wcześniej.
Wpływy reklamowe mediów | |||
(dane Kantar Media, cennikowe, bez rabatów) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-XI 2014 | I-XI 2015 | zmiana proc. |
Telewizja | 15 032 492 954 zł | 15 104 019 660 zł | 0,5 |
Radio | 3 999 515 385 zł | 4 973 944 002 zł | 24,4 |
Gazety | 1 449 604 367 zł | 1 452 050 323 zł | 0,2 |
Magazyny | 2 764 552 081 zł | 3 294 119 247 zł | 19,2 |
Outdoor | 1 328 862 841 zł | 1 401 457 924 zł | 5,5 |
Kina | 1 388 375 590 zł | 1 348 859 282 zł | -2,8 |
Indoor | 19 735 900 zł | 37 257 400 zł | 88,8 |
razem | 25 983 139 118 zł | 27 611 707 838 zł | 6,3 |
Dołącz do dyskusji: Cennikowe wzrosty reklamowe w radiu, magazynach i dziennikach - w dół kina